Battlestar Galactica

Originaltitel: Battlestar Galactica
Regissör:Michael Rymer
Utgivningsår:2003

Om Battlestar Galactica:

Reproduktion av originalet med samma namn från 1978. Mänskligheten blir anfallen och förintad av sin egen skapelse, robotar som kallas cylons. De sista överlevande försöker samla sina krafter och slå tillbaka med skeppet Galactica.

Titel: Star Trek
Regissör: Edward James Olmos
År: 2009
Genre: Drama, Action, Äventyr, Science Fiction
Battlestar Galactica: The Plan

Edward James Olmos, Mary McDonnell, Katee Sackhoff, Jamie Bamber, James Callis, Callum Keith Rennie, Matthew Bennett, Paul Campbell (I), Tricia Helfer, Grace Park, Michael Hogan, Lymari Nadal

Glen A Larson, Ronald D Moore

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Mini-serie

Med i listor: Mini-serie Top 50
Filmnummer: 19803
Diskussioner om Battlestar Galactica  (0 diskussioner)
Kommentarer om Battlestar Galactica (186 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
AlbinWesley (Anmäl)   13/4 2015
Jag tyckte det här var hyggligt. Dock står den sig ju inte riktigt som fristående miniserie, eftersom slutet är väldigt mycket ett ickeslut. Sätter ändå en trea för att det var trivsamt och med högst intressanta idéer, och jag ser fram emot att se allt som följer.
The Herminator (Anmäl)   12/11 2014
Svag fyra. Konceptet och rymdstriderna är riktigt bra, men den är lite för spretig storymässigt.
Afflicter (Anmäl)   3/1 2014
Även om det hela känns ambitiöst är miniserien inget annat än en pilot. Den sätter alltsammans i rörelse, men rent tekniskt är det inget att höja till skyarna. Alla effekter ser oväntat billiga ut. Som tur är blir det bättre.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   4/7 2013
Det tog sig där när Adama fightades med blodvite som resultat. Efter det var även annars störtlöjliga Starbuck en intressant karaktär. För lite mörker och jämmer för min smak, mänskligheten är ju trots allt riktigt illa ute... Också ojämn kvalité på skådisar och karaktärer; Adama och presidenten är ju riktigt bra, men resten är ganska plastiga och kunde lika gärna vara med i OC eller Bevery Hills...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Battlestar Galactica