Bay of Blood

Originaltitel: Reazione a catena
Regissör:Mario Bava
Utgivningsår:1971

Om Bay of Blood:

En svart komedi med tretton karaktärer och tretton blodiga mord. Dessa karaktärer slåss (eller mördas) över arvet av grevinna Federica och visar upp människan från dess mest giriga sida. En film man kanske inte riktigt ser för dess handling utan snarare för att se på vilka sätt man kan mörda en människa och hur blodigt.
Se filmen på Headweb

År: 1971
Genre: Thriller
Case of the Scorpion's Tail
Titel: Torso
Originaltitel: I corpi presentano tracce di violenza carnale
Regissör: Sergio Martino
Regissör: Dario Argento
År: 1982
Tenebre
Titel: Mannen i svart
Originaltitel: Cosa avete fatto a Solange?
Regissör: Massimo Dallamano
År: 1972
Genre: Thriller, Mysterium
Mannen i svart

Laura Betti, Luigi Pistilli, Claudine Auger, Claudio Volonté, Anna Maria Rosati, Chris Avram, Leopoldo Trieste, Brigitte Skay

Franco Barberi, Giuseppe Zaccariello, Dardano Sacchetti, Mario Bava, Filippo Ottoni

Thriller, Skräck

The Ecology of a Crime, Twitch of the Death Nerve, Bloodbath Bay of Blood, Bloodbath Bay of Death, Carnage, Antefatto, Before the Fact-Ecology of a Crime, Bloodbath, Ecologia del delitto

Italien
Med i listor: Giallo, Video nasties
Diskussioner om Bay of Blood  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bay of Blood (48 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   10/2 2018
Tredje Mario Bava jag ser och det är återigen väldigt snyggt, elegant och proffsigt utfört. Den här filmen har vissa oförglömliga scener med nästan oslagbart äckel. Vidare ser allting väldigt kallt, ruggigt och ogästvänligt ut. Mäktigt bra gjort! Filmen har också en del tramsiga inslag såsom töntiga unga människor och jönsig musik. Rörigt och svårt att hänga med är det också. Men vad tusan, det räcker till en mellan-trea!
EvilNed (Anmäl)   15/1 2017
Svårt att betygsätta denna film. Gillar inte slashers så mycket p.g.a. just det som denna filmen faller på: Absolut ingen handling. Men den var å andra sidan lite skön och är bara 85 minuter.
Mat1az (Anmäl)   21/11 2016
Början är ju riktigt bra. Snyggt. Men sen blir det bara soppa av alltihopa. Här finns ju i princip ingen handling över huvudtaget. Filmen följer bara olika personer som blir mördade på ett eller annat sätt av andra personer, och sen blir de andra personerna mördade av någon annan. Ja. Slutet gav ju i alla fall ett gott skratt, som en liten "treat" för att man tagit sig igenom filmen. Svag tvåa.
Jansmyr (Anmäl)   17/2 2016
Härlig film! Girigheten slingrar sig som en ouroboros genom människohjärtan. Slutet visar ett fantastiskt exempel på hur den till slut slukar sitt eget huvud!
AlbertSpica (Anmäl)   30/7 2014
Vet inte om det fanns någon handling men vissa mordsekvenser såg bra ut och slutet var jävligt märkligt/oväntat/kul?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bay of Blood