Bayside Shakedown

Originaltitel: Odoru daisosasen
Regissör:Katsuyuki Motohiro
Utgivningsår:1998

Om Bayside Shakedown:

När mördad kvinna obduceras hittar man en nallebjörn i magen samtidigt som polischefen kidnappas. Klassiskt berättat polisdrama och megasuccé där kommissarie Aoshima kämpar mot korkade överordnade och hotfulla brottslingar.

Yûji Oda, Toshirô Yanagiba, Eri Fukatsu, Miki Mizuno, Chosuke Ikariya, Sôichirô Kitamura, Takehiko Ono

Ryôichi Kimizuka

Komedi, Action, Kriminalare

Japan
Diskussioner om Bayside Shakedown  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bayside Shakedown (9 st)
Zebulonm (Anmäl)   6/6 2017
En helt okey japansk kriminalare....
SandraSweden (Anmäl)   24/2 2010
Jag tyckte filmen var väldigt underhållande och rolig, men inte så jätte bra. Den var bra och helt klart värd att se.
Beachy Head (Anmäl)   1/9 2008
Perfekt blandning av humor, drakatik och action. Bygger tydligen på en manga (som jag dock inte ens har hört talas om).
daniel77 (Anmäl)   29/10 2007
Jag gillar den häringa rullen. Skönt driv och humor som faktiskt funkar utan att bli fånigt. Sedan är väl inte de olika manusspåren så mycket att hänga i granen om man ska närstudera men, som sagt, god underhållning.
SLL (Anmäl)   5/9 2007
En bra kombination av humor, spänning och dramatik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bayside Shakedown