Baytong

Originaltitel: OK baytong
Regissör:Nonzee Nimibutr
Utgivningsår:2003

Om Baytong:

När munken Tums syster dör i ett terroristattentat lämnar han sitt buddhistkloster för att ta hand om sin systerdotter. I stället blir det hon som lär honom hur livet utanför klostret fungerar. Ämnen som religion, sexualitet och barnuppfostran behandlas med värme och humor. Berättelsens mjuka ton kombineras med ett fyndigt bildspråk, vilket gör filmen till en angelägenhet för både storpubliken och filmälskarna. Baytong är den fjärde långfilmen av Thailands kommersiellt mest framgångsrike regissör.