Be Cool

Originaltitel: Be Cool
Regissör:F Gary Gray
Utgivningsår:2005

Om Be Cool:

Travolta repriserar sin roll från "Get Shorty" som maffiakillen Chili Palmer från Miami, som omskolar sig till filmproducent. I uppföljaren bestämmer han sig för att han har fått nog av filmbranschen och finner sig plötsligt mitt i den hårda och tuffa musikbranschen. Sedan möter han en sexig, ung sångerska och bestämmer sig för att göra henne till en stjärna. Efter en roman av Elmore Leonard.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: The Art of War
Regissör: Christian Duguay
Genre: Action, Thriller
Art of War

Harvey Keitel, Danny DeVito, John Travolta, Uma Thurman, James Woods, Vince Vaughn, Robert Pastorelli, Debi Mazar, Cedric the Entertainer, Dwayne Johnson, Christina Milian, André Benjamin, Paul Adelstein, Gregory Alan Williams, Kimberly J Brown

Peter Steinfeld

Komedi, Kriminalare

Filmnummer: 19342
Diskussioner om Be Cool  (0 diskussioner)
Kommentarer om Be Cool (331 st)
dudson (Anmäl)   21/12 2017
Små hipp emellanåt. Åxå dryg. Fast Travolta är jämt riktigt sevärd! Men långt ifrån mästerverket Get Shorty som kom 10 år tidigare. 2+
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   13/5 2017
Utrolig bra film. Den har alt; Stjernene, skuespillene, musikerne, glansen, The Rock, låtene, Uma Thurman, Russerne, og vakre Christina Milian. Se Get Shorty først så gir det en ekstra dimensjon til filmen. Vandrer i grenselandet til fire, fem.
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
Coola karaktärer, cool dialog, underbar hip-hop och R`n´B, Travolta och Thurman. Det finns inte mycket mer man kan önska sig.
Metheuz (Anmäl)   4/3 2014
Mycket upprepningar från första filmen men med sämre settings. Varför alla olidliga sångnummer t.ex.? Och John Travolta och Uma Thurmans "charmiga" nya dansscen ackompanjerad av Black eyed peas som bara var pinsam. "Kolla här dansar dom igen, dom som var så coola i Pulp Fiction!" Vince Vaughn är en bedrövlig skådis och gör inte mycket för att ändra den uppfattningen med en grymt irriterande prestation. Hela gangstarap-gänget är väldigt fjantigt också. The Rock är faktiskt bäst i filmen vilket inte är ett vidare bra betyg när man tittar på vilka skådisar som är med på rollistan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Be Cool