Be Kind Rewind

Originaltitel: Be Kind Rewind
Regissör:Michel Gondry
Utgivningsår:2008

Om Be Kind Rewind:

Jerry jobbar på ett skrotupplag och försöker sabotera kraftstationen som han misstänker orsakar hans huvudvärk. Men olyckligtvis blir hans hjärna magnetiserad, vilket i sin tur leder till att alla filmer i hans väns videobutik blir förstörda. I ett försök att behålla butikens enda trogna och dementa kund börjar vännerna att återskapa alla dessa förstörda filmer.

Titel: Me and Earl and the Dying Girl
Originaltitel: Grisjakten
Regissör: Jonas Cornell
År: 1970
Grisjakten

Jack Black, Mos Def, Danny Glover, Mia Farrow, Melonie Diaz, Irv Gooch, Chandler Parker, Arjay Smith, Quinton Aaron, Gio Perez, Basia Rosas, Tomasz Soltys, Marcus Carl Franklin, Sigourney Weaver, PJ Byrne, Marceline Hugot, Kid Creole, Matt Walsh

Michel Gondry

Komedi

USA, Storbritannien

Recension Be Kind Rewind

- sethgecko sätter betyg 3 och skriver:
Problemet med filmen är att Gondryismen faller rätt snabbt. Det är kanonkul att se hur Mike och Jerry gör för att spela in sina filmer, med okonventionella trick för att lösa specialeffekter och skådespelarproblem, men samtidigt ser man att deras fokus ligger på att styra upp en dramadokumentär om en avliden jazzlegend och det är här problemen tar fart. Missförstå mig rätt: det är fortfarande kul och det är kul att se hur de spelar in sin dramadokumentär med ingen budget och på gränsen till rörande att de gör detta för att blidka chefen Elroy Fletcher, men det är hos Elroy problemet ligger.

Recension av Be Kind Rewind - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2008
Diskussioner om Be Kind Rewind  (0 diskussioner)
Kommentarer om Be Kind Rewind (407 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Djason (Anmäl)   31/10 2016
Har några riktigt festliga scener men under de ca 100 minuter långa filmen är de alldeles för få. Brukar ha svårt för Jack Black men här är han helt ok.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Det här är bland det bästa Jack Black medverkat i! Bra story, bra skådespelare och skön humor!
RunRiot (Anmäl)   14/4 2016
Gondry lyckas alltid få till sin speciella mysfaktor, men i övrigt hade filmen inte mycket att komma med. Storyn och skådespeleriet känns tunnt och innehållslöst och speciellt rolig är den inte heller.
Linan (Anmäl)   17/4 2015
Fan va kass, varför såg jag om denna
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Be Kind Rewind
Se filmen