Beastmaster 3: The Eye of Braxus

Originaltitel: Beastmaster 3: The Eye of Braxus
Regissör:Gabrielle Beaumont
Utgivningsår:1996

Om Beastmaster 3: The Eye of Braxus:

Dar (Marc Singer) är tillbaka med sina djur och denna gång kämpar han mot den onde Lord Agon som vill väcka den sovande guden Braxus.

Titel: Kungasonen
Originaltitel: Dragonheart
Regissör: Rob Cohen
År: 1996
Dragonheart
Titel: Hercules och det förlorade kungariket
Originaltitel: Hercules and the Lost Kingdom
Regissör: Harley Cokeliss
År: 1994
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Hercules och det förlorade kungariket

Casper Van Dien, Tony Todd, David Warner, Marc Singer, Patrick Kilpatrick, Sandra Hess, Olaf Pooley, Lance Rushing, Gary Simpson, Keith Coulouris, Lesley-Anne Down, David Grant Wright, J D Hall (röst)

David Wise

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Beastmaster III

Med i listor: Fantasy
Diskussioner om Beastmaster 3: The Eye of Braxus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beastmaster 3: The Eye of Braxus (10 st)
Rai (Anmäl)   30/12 2017
Snälla nån, hjälp s usel!!!
ekman (Anmäl)   4/12 2016
Alltså, Braxus. Vilken kille! Skön B-action med 80-talsfeeling.
Sture Stenhög (Anmäl)   13/9 2014
Den här gången var första filmen i trilogin faktiskt den sämsta, det här är inte alls lika härligt som andra filmen, men nog är det en duglig b-rulle allt. Manuset är verkligen rakt igenom standard för sådana här filmer, men Marc Singer i rollen som The Beastmaster har jag lärt mig att uppskatta alltmer under resan gång, och här blir han också förtjänstfullt uppbackad av ett riktigt skönt gäng b-skådisar. Bey måste väl sägas vara en riktig röv till karaktär, men på ett sätt som blir ganska roligt. Braxus själv visar sig dessutom vara ett aber av sällan skådat slag. Sen är ju djuren ett säkert kort sen tidigare, så nog tycker jag att det här funkade helt okej som förströelse
Bumbi78 (Anmäl)   19/3 2014
Marc Singers fysik vid 48 måste ändå få ett pluspoäng och här är det inte bara braxus som ställer till med jäkelskap utan även en snäv budget. Billig barbar/fantasy som ändå håller sig flytande, mycket pga en hejdlös lista kultskådisar i rollerna. Sen var Jan "Miami Vice" Hammers soundtrack riktigt bra.
karlmats (Anmäl)   1/8 2012
Så jävla dåligt är det ju faktiskt inte. Den når inte på långa vägar upp till tvåans höjder men nog är den i klass med första filmen iaf. Dessutom måste det ju bli pluspoäng när hela serien storymässigt hänger ihop klart sämre än Kickboxer-serien. Storyn i tredje installationen är ganska ointressant men driver ändå scenerna framåt, och namnet The Eye of Braxus låter ju ganska roligt faktiskt. Dessutom får vi se en ung Casper Van Dien som kung! I långt blont hår! I egyptisk outfit mitt ute i ingenstans! Helt fantastiskt. Sandra Hess (släkt med Rudolf månne?) är dessutom en av S&S-genrens fagraste damer, sånt ger många poäng. Tony Todd dyker dessutom upp som livstrött högerhand (karaktären var inte livstrött men Todd själv såg ut att vilja ta livet av sig i varje scen han var med i). Jag ska inte avslöja den fantastiska utvecklingen i slutet men titeln får iaf sin förklaring och vi c-filmsnördar får en härlig slutfight. Så roligt som alla de här punkterna antyder var det inte att ta sig igenom det här, men det är då absolut tillräckligt till en 2a. Som helhet är det här en trilogi man absolut kan ta sig igenom om pissbilliga barbarfilmer lockar en överhuvudtaget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beastmaster 3: The Eye of Braxus