Beasts of the Southern Wild

Originaltitel: Beasts of the Southern Wild
Regissör:Benh Zeitlin
Utgivningsår:2012

Om Beasts of the Southern Wild:

Sexåriga Hushpuppy bor med sin pappa i en liten by någonstans i den amerikanska södern. Hon får oftast klara sig själv och ser världen runt sig som ett ömtåligt nät av levande varelser, där hela universums existens är beroende av att alla delar passar ihop. Men en dag rubbas ordningen, byn översvämmas och hennes pappa blir allvarligt sjuk. I ett desperat försök att återställa ordningen måste den lilla hjältinnan ta sig an en katastrof av episka proportioner.

Titel: Mud
Originaltitel: Bombay Beach
Regissör: Alma Har\'el
År: 2011
Bombay Beach

Quvenzhané Wallis, Dwight Henry, Levy Easterly, Lowell Landes, Pamela Harper, Gina Montana, Amber Henry, Jonshel Alexander, Nicholas Clark, Joseph Brown, Henry D Coleman, Kaliana Brower

Benh Zeitlin, Lucy Alibar

Drama, Fantasy

Recension Beasts of the Southern Wild

- Taliah sätter betyg 4 och skriver:
Beasts of the Southern Wild är en uppväxtskildring baserat på enaktaren Juicy and Delicious av Lucy Alibar. Den berättar historien om en grupp människor som lever i hemgjorda skjul mitt i Louisianas träskområde, ett eget territorium som de kallar för Bathtub. Genom den sexåriga flickan Hushpuppy får vi möta excentriska grannar, hennes hjärtsjuke men viljestarka pappa samt ta del av deras lustfyllda...

Recension av Beasts of the Southern Wild - Läs hela!

Med i listor: Sundance Grand Jury Prize
Diskussioner om Beasts of the Southern Wild  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beasts of the Southern Wild (157 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Pillynilly (Anmäl)   3/12 2016
Sämsta filmen någonsin, blev SÅ ARG på allt och alla i den. Usch!
federico033 (Anmäl)   3/12 2016
Vacker foto och huvudpersoner golvar mig med sitt närvaro. Gränsar på exploatering då många av skådisarna verkligen lever som i filmen men det är gjort med kärlek och respekt
wasteoftime (Anmäl)   28/11 2016
Allt jag kan tänka är "Vaaaa?". Vad vill den mig? Hade den inte haft fantasy-inslagen som påhittade förhistoriska jättegrisar som hotar mänskligheten, så hade det ju varit en intressant tolkning av vad som kan komma att hända, men med sådana inslag blir det svårt för mig att ta det på riktigt allvar. Det blir liksom något annat. Verkligheten tonar bort. Nej tack. 0,5 på SH-skalan.
kryttan (Anmäl)   5/7 2016
En film om södern som sticker ut och känns realistisk, ett starkt drama med fina skådespelare och ett naturfilmsliknande foto.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beasts of the Southern Wild