Beasts of the Southern Wild

Originaltitel: Beasts of the Southern Wild
Regissör:Benh Zeitlin
Utgivningsår:2012

Om Beasts of the Southern Wild:

Sexåriga Hushpuppy bor med sin pappa i en liten by någonstans i den amerikanska södern. Hon får oftast klara sig själv och ser världen runt sig som ett ömtåligt nät av levande varelser, där hela universums existens är beroende av att alla delar passar ihop. Men en dag rubbas ordningen, byn översvämmas och hennes pappa blir allvarligt sjuk. I ett desperat försök att återställa ordningen måste den lilla hjältinnan ta sig an en katastrof av episka proportioner.

Titel: Mud
Originaltitel: Bombay Beach
Regissör: Alma Har\'el
År: 2011
Bombay Beach

Quvenzhané Wallis, Dwight Henry, Levy Easterly, Lowell Landes, Pamela Harper, Gina Montana, Amber Henry, Jonshel Alexander, Nicholas Clark, Joseph Brown, Henry D Coleman, Kaliana Brower

Benh Zeitlin, Lucy Alibar

Drama, Fantasy

Recension Beasts of the Southern Wild

- Taliah sätter betyg 4 och skriver:
Beasts of the Southern Wild är en uppväxtskildring baserat på enaktaren Juicy and Delicious av Lucy Alibar. Den berättar historien om en grupp människor som lever i hemgjorda skjul mitt i Louisianas träskområde, ett eget territorium som de kallar för Bathtub. Genom den sexåriga flickan Hushpuppy får vi möta excentriska grannar, hennes hjärtsjuke men viljestarka pappa samt ta del av deras lustfyllda...

Recension av Beasts of the Southern Wild - Läs hela!

Med i listor: Sundance Grand Jury Prize
Diskussioner om Beasts of the Southern Wild  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beasts of the Southern Wild (159 st)
KyLLo (Anmäl)   16:37 13/11
Miljöerna tyckte jag mycket om, stundtals också far-dotter-relationen och det finns budskap. Men det är en film som jag vill tycka bättre om och som hade kunnat bli mycket bättre. Det är överspel, tillgjort och övertydligt, vilket får den att likna en familjefilm. Fotot och kameraarbetet är inte bra, utan som en billig dokumentärfilm. Den är även spretigt berättad. Det kanske mest minnesvärda (förutom miljöer) är tyvärr pappans känslostormar.
Norpan0 (Anmäl)   16:36 3/11
JA till den fantastiska flickan och hennes alltför vuxna filosoferande. NEJ till den skakiga kameran. Jag mår illa. Tror inte ens kameran skakade så här mycket under nittiotalets dogmavurm.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Pillynilly (Anmäl)   3/12 2016
Sämsta filmen någonsin, blev SÅ ARG på allt och alla i den. Usch!
federico033 (Anmäl)   3/12 2016
Vacker foto och huvudpersoner golvar mig med sitt närvaro. Gränsar på exploatering då många av skådisarna verkligen lever som i filmen men det är gjort med kärlek och respekt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beasts of the Southern Wild