Beautiful Boy

Originaltitel: Beautiful Boy
Regissör:Felix van Groeningen
Utgivningsår:2018

Om Beautiful Boy:

Den framgångsrike journalisten David har alltid försökt ge sin älskade son allt han behöver. Men vare sig David eller Nics mamma Vicki kan hindra sonen från att börja experimentera med crystal meth. När missbruket är ett faktum ger sig David och Vicki i kast med något av det svåraste föräldrar kan utsättas för. Hur ska de nå fram till sin son, och kommer de att lyckas besegra den demon som tagit över honom både fysiskt och psykiskt?

Steve Carell, Timothée Chalamet, Maura Tierney, Amy Ryan, Kaitlyn Dever, Christian Convery, Oakley Bull, Jack Dylan Grazer, Kue Lawrence, Andre Royo, Timothy Hutton, Lisa Gay Hamilton, Amy Forsyth, Stefanie Scott, Ricky Low, Julian Works

Felix van Groeningen, Luke Davies

Drama, Biografi

Diskussioner om Beautiful Boy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beautiful Boy (7 st)
Barneyk (Anmäl)   13:43 8/3
Tidshoppen förstår betydligt mer än det ger och är en orsak till varför filmen inte riktigt lyckas engagera mig. Bitvis är det fina perspektiv som känns äkta men filmen känns lite onödigt lång och utdragen eftersom den ändå inte riktigt utforskar grunderna mer utan mest upprepar samma sak. Vilket iofs är en stor del i den här typen av beroenden, men kunde kombinerats med djupare utforskning. Platt trea, är ju bra och ganska fin ändå.
EvilNed (Anmäl)   18:15 19/1
För lång för att nå upp till fyran. Filmen är egentligen ett enda flöde av skildring av hur missbruk påverkar en familj. Väldigt fin! Men 90 minuter hade räckt och vi hade inte känt att något saknats.
Ful_fisk (Anmäl)   08:31 18/1
Rätt fin film om missbruk och familjerelation. Ingen originell historia, men visst blev man engagerad och hoppades att det skulle gå bra för dem. Klart sevärd. Bra skådespeleri!
ASSFACE (Anmäl)   20:59 13/1
Filmen är bara en i mängden, men lyser lite extra pga bra skådespeleri. Även positivt att anhörigsperpsektivet känns autentiskt.
myslas (Anmäl)   20:47 13/1
Stark insats från Chalamet och visst finns det några fina scener men manuset hindrar filmen från att nå några större höjder.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beautiful Boy