Beautiful Boy

Originaltitel: Beautiful Boy
Regissör:Felix van Groeningen
Utgivningsår:2018

Om Beautiful Boy:

Den framgångsrike journalisten David har alltid försökt ge sin älskade son allt han behöver. Men vare sig David eller Nics mamma Vicki kan hindra sonen från att börja experimentera med crystal meth. När missbruket är ett faktum ger sig David och Vicki i kast med något av det svåraste föräldrar kan utsättas för. Hur ska de nå fram till sin son, och kommer de att lyckas besegra den demon som tagit över honom både fysiskt och psykiskt?

Steve Carell, Timothée Chalamet, Maura Tierney, Amy Ryan, Kaitlyn Dever, Christian Convery, Oakley Bull, Jack Dylan Grazer, Kue Lawrence, Andre Royo, Timothy Hutton, Lisa Gay Hamilton, Amy Forsyth, Stefanie Scott, Ricky Low, Julian Works

Felix van Groeningen, Luke Davies

Drama, Biografi

Diskussioner om Beautiful Boy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beautiful Boy (6 st)
EvilNed (Anmäl)   18:15 19/1
För lång för att nå upp till fyran. Filmen är egentligen ett enda flöde av skildring av hur missbruk påverkar en familj. Väldigt fin! Men 90 minuter hade räckt och vi hade inte känt att något saknats.
Ful_fisk (Anmäl)   08:31 18/1
Rätt fin film om missbruk och familjerelation. Ingen originell historia, men visst blev man engagerad och hoppades att det skulle gå bra för dem. Klart sevärd. Bra skådespeleri!
ASSFACE (Anmäl)   20:59 13/1
Filmen är bara en i mängden, men lyser lite extra pga bra skådespeleri. Även positivt att anhörigsperpsektivet känns autentiskt.
myslas (Anmäl)   20:47 13/1
Stark insats från Chalamet och visst finns det några fina scener men manuset hindrar filmen från att nå några större höjder.
Spidde (Anmäl)   22:08 11/1
Först var jag ointresserad av att se den här, men sen fick höra att den utspelar sig i San Francisco-trakterna där jag har spenderat de två senaste åren. I SF och omkringliggande städer är knarket och missbruket något högst påtagligt som man omöjligt kan blunda för, det är inte ovanligt att man får se missbrukare injicera på trottoaren mitt på dagen. Det är läskigt, obehagligt och otroligt smutsigt. Därför är det överraskande att den här filmen känns så pass rumsren. Den är delvis drabbande, men på ett ganska återhållet sätt. Skådespelarna gör ett bra jobb, men det hela känns lite för amerikanskt och klyschigt. Det är meningen att filmen ska beröra på djupet, men något håller den tillbaka. Jag tycker dock att den är klart sevärd. Den bästa filmen om unga missbrukare förblir Vi barn från Bahnhof Zoo.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beautiful Boy
Se filmen