Beautiful Girls

Originaltitel: Beautiful Girls
Regissör:Ted Demme
Utgivningsår:1996

Om Beautiful Girls:

Willie Conway är en pianist i New York som befinner sig vid ett vägskäl i livet. Han återvänder till sin hemstad i Massachusetts för att fundera på saker och ting och spendera tid med sina barndomsvänner, som står inför sina egna livsbeslut.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Michael Polish
År: 2009
Genre: Komedi
Stay Cool
Titel: Livet från den ljusa sidan
Originaltitel: As Good As It Gets
Regissör: James L Brooks
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Livet från den ljusa sidan
Titel: Telling You
Originaltitel: Telling You
Regissör: Rob DeFranco
År: 1998
Telling You

Timothy Hutton, Matt Dillon, Noah Emmerich, Michael Rapaport, Max Perlich, Natalie Portman, Uma Thurman, Mira Sorvino, Lauren Holly, Annabeth Gish, Martha Plimpton, Anne Bobby, Rosie O'Donnell, Pruitt Taylor Vince, Richard Bright, David Arquette

Scott Rosenberg

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Beautiful Girls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beautiful Girls (95 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
karlmats (Anmäl)   25/9 2017
En ganska charmig 90-tals romcom som drar lite mer åt det seriösa hållet med temat om verklighet kontra illusion och det mentala arbetet att växa upp mentalt. Timothy Hutton är en sympatisk huvudrollsinnehavare även om hans dragning till 13-åriga Natalie Portman är lite åt det oortodoxa hållet stundtals. Portman är extremt lillgammal här så gillar man inte sånt så ska man nog vara förberedd på det. Matt Dillon är också ganska mycket av en dolme och visst är det lite grabb-centrerat. Trots allt detta är det charmigt, och dialogen känns ganska välskriven och det räcker för att pallra sig över kanten till det gula finrummet.
supermancover (Anmäl)   6/5 2017
Tyckte att det var en extremt tråkig film? Förstår inte riktigt var alla ser charmen i denna. En KNAPP tvåa. Den hänger på Portmans axlar.
AlbinWesley (Anmäl)   9/12 2015
Superfint drama, som aldrig riktigt når några riktiga toppar. Bra nivå dock, bra film.
AddeColciago (Anmäl)   20/12 2014
Manusförfattaren ska ha skrivit den här inspirerad av att det är mer action i vanliga människors liv än exempelvis Con Air, som han själv precis skrivit. En bra poäng och säkerligen sann, men den hade blivit bättre om han också hade skrivit om vanliga människor. Det här sentimentala och pekorals tjafset innehåller inte mycket som påminner om vanliga människor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beautiful Girls