Skönheten och odjuret

Originaltitel: Beauty and the Beast
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2017

Om Skönheten och odjuret:

En adaption av den klassiska sagan om en monstruös prins och en ung vacker kvinna som blir förälskade.

Titel: The Impossible
Regissör: Hannes Holm
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
En man som heter Ove

Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Gugu Mbatha-Raw, Stanley Tucci, Hattie Morahan, Adrian Schiller, Gerard Horan, Zoe Rainey, Henry Garrett

Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky

Familjefilm, Romantik, Musikal, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Skönheten och odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och odjuret (19 st)
GrandMaster_E (Anmäl)   23:51 28/3
Dan Stevens du skulle stannat på Downtown Abbey.
Zipper (Anmäl)   18:45 27/3
Herregud, vilken onödig remake! Allt var sämre än originalet, framför allt sånginsatserna och hela mis-en-scene. En väldigt ful film, rakt av. Kändes billig på något vis. Kan inte låta bli att jämföra den med Djungelboken som var fantastisk, här blir det bara platt fall. Synd för Skönheten och Odjuret är en av de bästa Disneyklassikerna.
dudson (Anmäl)   10:39 26/3
Tok snygg film som man Absoulut ska se på bio.En film som inte passar alla dock. Klassisk film som alldrig vart bättre.
haajen (Anmäl)   10:29 26/3
En av Disneys bästa animerade filmer har här blivit en överlastad, smaklös och rätt trist historia. Watson är hemsk som Belle och merparten av sånginsatserna är undermåliga. Evans är bäst i sin roll som Gaston, han och några få skratt ger filmen en tvåa. Meningslös.
Halofreak92swe (Anmäl)   12:20 25/3
Vilken film! Mer musikal än film nästan men det är ju inget negativt, älskar musikaler! Sångerna är såå bra! Speciellt odjurets sång. Bra casting, bra cgi, magin och känslan från den tecknade filmen finns där och passar bra tillsammans med allt det nya. Roligast var det för mamma som följde med, det var hennes första 3D-film och hon var helt trollbunden haha! :D Bättre än djungelbok-remaken helt klart. Luke Evans var faktiskt riktigt bra som Gaston, trodde han skulle faila först eftersom han inte är ett muskelpaket direkt men han gjorde rollen riktigt bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skönheten och odjuret
Se filmen