Betyg idag: 1 075 Besökare idag: 5 806

Originaltitel: Beauty and the Beast
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2017

Om Skönheten och odjuret:

Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under odjurets yta.

Titel: Rio
Regissör: Tanya Wexler
År: 2011
Genre: Komedi, Romantik
Hysteria

Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan, Haydn Gwynne, Gerard Horan, Ray Fearon, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Stanley Tucci, Gugu Mbatha-Raw, Clive Rowe, Adrian Schiller

Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky

Familjefilm, Romantik, Musikal, Fantasy

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Skönheten och odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och odjuret (56 st)
mawCor (Anmäl)   21:48 16/8
Fastän två olika filmer har jag väldigt svårt att inte jämföra denna med originalet. Magin som finns i den tecknade versionen fattas verkligen här. Samtidigt är den en film som försöker stå på egna ben, men i min åsikt misslyckas genom klumpigt framförande och CGI som verkligen inte når hela vägen. Jag satt och hoppades på att dom skulle lyckas med att förverkliga den känlosamma finalen från originalet, men nae.
JimmyChris (Anmäl)   02:37 16/8
Hade låga förväntningar, inget större fan av Watson. Men det är svårt att inte gilla detta, den levererar och gör det den ska! Jag blir både trollfängslad och underhållen och bra nyfiken på att se odjuret varje gång han är i bild. Filmen är VACKER. Vackert uppbyggd på det där sagolika sättet en disney film bara kan vara. Cgin folk klagar på förstår jag mig inte ett dugg på. Det här är ett mästerverk jmf med saker som slängs ut ur Hollywood idag!
Pingstpastorn (Anmäl)   15:16 15/8
Nästan lika bra som den tecknade versionen.
Portugallien (Anmäl)   20:27 7/8
Sämre än den tecknade versionen!
fabbe86 (Anmäl)   18:33 6/8
Detta var inte speciellt bra enligt mig. Stela och plastiga karaktärer illa spelade av samtliga, främst Watson, som även sjunger svagt. Odjuret ser plastigt ut och är svår att känna något för. Relationen mellan honom och Belle är svår att köpa eftersom man misslyckas med att förmedla deras känslor och motiv. Såg om den tecknade dagen efter och den slår denna på alla punkter. Där LEVER karaktärerna!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skönheten och odjuret