Skönheten och odjuret

Originaltitel: Beauty and the Beast
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2017

Om Skönheten och odjuret:

Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under odjurets yta.

Titel: Rio
Regissör: JA Bayona
År: 2012
Genre: Drama, Thriller
The Impossible

Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan, Haydn Gwynne, Gerard Horan, Ray Fearon, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Stanley Tucci, Gugu Mbatha-Raw, Clive Rowe, Adrian Schiller

Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky

Familjefilm, Romantik, Musikal, Fantasy

Storbritannien, USA
Diskussioner om Skönheten och odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och odjuret (65 st)
Tatty (Anmäl)   22:14 14/10
Jag älskar den!! Älskar skådespeleri, karaktärerna och musiken i filmen. Ganska vackert allt och allihop. Emma Watson är så bra i sin roll och även han som spelar odjuret. Alla spelar sina roller så bra. Gillar slutet som är rolig och vackert.
Robkiller (Anmäl)   18:24 14/10
Snygg och välgjord. Om de bara hade låtit bli att sjunga konstant hela tiden hade det kunnat blivit något.
Kurosawafan (Anmäl)   11:45 14/10
välgjord och bättre än den animerade, samtidigt överspelad och väldigt "standard", totalt svag 4
TheHorrorfan (Anmäl)   21:54 17/9
Sevärd. Når inte upp till den tecknade versionens nivå alls. Svag 3:a.
Sir_Lord (Anmäl)   15:03 9/9
Följer den klassiska filmen och gör det bra. Men jag tycker Gaston är felcastad, några nya sångnummer som inte tillför något. Odjuret är för litet och stelt animerat i ansiktsmimiken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skönheten och odjuret
Se filmen