Skönheten och odjuret

Originaltitel: Beauty and the Beast
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2017

Om Skönheten och odjuret:

Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under odjurets yta.

Titel: Descendants
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Film nr.: 119295
La La Land

Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan, Haydn Gwynne, Gerard Horan, Ray Fearon, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Stanley Tucci, Gugu Mbatha-Raw, Clive Rowe, Adrian Schiller

Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky

Familjefilm, Romantik, Musikal, Fantasy

Storbritannien, USA
Diskussioner om Skönheten och odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och odjuret (85 st)
andersg (Anmäl)   17:02 18/8
Förstår inte varför den här filmen finns. Den tecknade är bättre på alla sätt. Belles pappa är tillfångatagen av ett av många mutantmonster i världen som bor i ett helt normalt gigantiskt slott med egen atmosfär, Belle ba': -Ursäkta, du är faktiskt lite okänslig! Kan vi få prata i enrum?
Zarquon (Anmäl)   13:12 18/8
Som karbon-kopia av den tecknade, är detta en film med nära nog noll existensberättigande. Emma Watson är......... verkligen inte särskilt bra. Produktionsdesignen är riktigt fin och några av de andra skådespelarna är lite kul att se på, så totalt avgrundsdåligt är det väl inte.
AngelsDiary (Anmäl)   02:15 2/4
Inte riktigt vad jag förväntade mig egentligen, men lyckligt förvånad.
Supernaut (Anmäl)   18:58 23/3
Generöst att ge denna en tvåa, men jag klarade ändå av att se klart hela filmen. Helt meningslös film. Ful och ointressant. Inga förlåtande kvaliteter.
Rai (Anmäl)   15:14 20/3
För mindre barn kanske...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skönheten och odjuret