Skönheten och odjuret

Originaltitel: Beauty and the Beast
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2017

Om Skönheten och odjuret:

Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under odjurets yta.

Titel: The Impossible
Regissör: Hannes Holm
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
En man som heter Ove

Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan, Haydn Gwynne, Gerard Horan, Ray Fearon, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Stanley Tucci, Gugu Mbatha-Raw, Clive Rowe, Adrian Schiller

Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky

Familjefilm, Romantik, Musikal, Fantasy

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Skönheten och odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och odjuret (47 st)
angiiee (Anmäl)   02:53 25/6
Älskade egentligen filmen, men tycker tyvärr Emma Watson förstör mycket.
JohanHag (Anmäl)   06:51 21/6
Som väntat bara en mycket sämre version av den tecknade. Det mesta är kopierat scen för scen fast gjort sämre, mer "livlösa" musiknummer. När den tecknade versionen har energi och rörelse i bilden känns detta mest som en amatörteater där folk står stilla och sjunger, skittråkigt. De (få) nya inslagen är också dåliga.
Sovande_mannen (Anmäl)   23:18 16/6
Den är snyggt gjord men saknar massor av detaljer och handlingen är annorlunda.
hakuna (Anmäl)   10:38 16/6
Tycker det är synd att de gör en barnfilm av den när det redan finns en tecknad som år magisk och omöjlig att göra bättre. Den tecknade är till och med mer läskig än denna men den får en tvåa för den nya musiken som jag gillar.
mammut (Anmäl)   10:25 14/6
Om jag bara vetat att det var en musikal... Så mycket sjungande hela tiden. Filmen var dock OK, välgjord, men inte mycket mer än så. Ser hellre originalet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skönheten och odjuret