Betyg idag: 1 082 Besökare idag: 4 930

Originaltitel: Beauty and the Beast
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2017

Om Skönheten och odjuret:

Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under odjurets yta.

Titel: The Impossible
Originaltitel: Desert Flower
Regissör: Sherry Horman
År: 2009
En blomma i Afrikas öken

Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan, Haydn Gwynne, Gerard Horan, Ray Fearon, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Stanley Tucci, Gugu Mbatha-Raw, Clive Rowe, Adrian Schiller

Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky

Familjefilm, Romantik, Musikal, Fantasy

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Skönheten och odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och odjuret (32 st)
QuiNonStultus (Anmäl)   01:43 22/5
Jag tycker att den här känns rätt onödig, tyvärr. :-/ Och om man ska göra någon Disney till live action, varför ta den som kräver att alla karaktärer datoranimeras ändå..? Plus en star-studded cast som inte används riktigt. :-/
Barneyk (Anmäl)   02:12 20/5
Det finns flera småsaker som jag ogillar och det stör mig lite att flera av dom bristerna hade kunnat fixas väldigt enkelt. Men det är en sån jävla magi. Kostymerna, miljöerna är så magiskt vackra att jag får dåndimpen. OCH NÄMNDE JAG KOSTYMERNA??? Musikalcharmigheten håller i sig och bär upp mycket. Gaston funkar bra och LaFou är supercharmig. Bitvis helt fantastisk men samtidigt blir jag inte direkt gripen mer än vid något enstaka kort tillfälle.
Dutch (Anmäl)   21:58 19/5
Alla skådisar suger förutom Luke Evans, och låtarna är överlag väldigt bröliga och tradiga.
ulpe01 (Anmäl)   15:49 5/5
Förutom några absurda detaljer och frågetecken var det här riktigt bra. Vissa saker gjorde man bättre än den tecknade förlagan, andra mindre bra. De nya sångerna var väl sådär.
KroY (Anmäl)   10:43 29/4
Känns som att hela deras relation sammanfattas i ett montage. Skulle vilja haft lite mer som underbyggde deras växande relation. Men så är det en barnfilm i grunden också.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skönheten och odjuret
Se filmen