Betyg idag: 2 655 Besökare idag: 6 766

Originaltitel: Beauty and the Beast
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2017

Om Skönheten och odjuret:

Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under odjurets yta.

Titel: La La Land
Originaltitel: La La Land
Regissör: Damien Chazelle
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Film nr.: 119295
La La Land
Titel: Fantastiska vidunder och var man hittar dem
Originaltitel: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Regissör: David Yates
År: 2016
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Film nr.: 120329
Fantastiska vidunder och var man hittar dem
Titel: Rio
Regissör: Christian Duguay
År: 2008
Genre: Drama, Romantik
Coco Chanel

Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan, Haydn Gwynne, Gerard Horan, Ray Fearon, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Stanley Tucci, Gugu Mbatha-Raw, Clive Rowe, Adrian Schiller

Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky

Familjefilm, Romantik, Musikal, Fantasy

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Skönheten och odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skönheten och odjuret (73 st)
HerrNenne (Anmäl)   02:35 17/12
Den här filmen var helt fantastisk. Skönheten & Odjuret är min favoritdisney, och efter Askungen var jag beredd på att bli besviken. Icke. Fantastisk sagokänsla, och första timmen framförallt är helt magisk. Underbara eftertexter också. Var tveksam till Gaston i början, då jag saknade knutten från den tecknade, men han blev helt okej ändå. Mitt största klagomål är att animeringen på koppen och kannan borde gjorts annorlunda och snyggare. Stort klagomål va?
vonadel (Anmäl)   04:13 4/12
Gillar den. Och visst, det är nog en hel del av nostalgiska skäl. Det var kul att se "riktiga" skådisar göra en version på den animerade klassikern. Som jag för övrigt gillade ganska mycket när det begav sig. Charmig film. Miss Watson gör det bra också. 7/10
karlmats (Anmäl)   01:04 2/12
Inte så tokig, men jag var inte så stort fan av den tecknade versionen som alla andra och det här är väl i princip en kopia av den så man kan ju ha vissa invändningar mot den här filmens existensberättigande. Emma Watson är ju go och odjuret likaså. Det puttrar på och är småmysigt men jag vet inte riktigt hur jag till slut skulle kunna sätta en 3a på det här när originalet fick en 2a och den här inte gör just nånting annorlunda av vad jag kommer ihåg. Gaston hade dessutom kunnat vara mer färgstark, nu var han mest en riktig douchebag. En stark 2a, hade kunnat gett mer om jag var snällare, men så fungerar det ju tyvärr inte alltid.
Thesongunsung (Anmäl)   00:01 29/11
På grund av nostalgitripp ger jag filmen ett okej betyg. Den hade potential som tyvärr förstördes med bland annat en dåligt datoranimerad Beast. Varför gör man så när allt annat i filmen håller en jättebra känsla? Jag är besviken. Jag ser också problem i handlingen som jag aldrig lade märke till som barn. Hur man på en eftermiddag blir förälskad i någon som håller en inlåst, till exempel. Kände ingen direkt sympati gentemot Odjuret, vilket får mig att tvivla på Belles omdöme. Emma Watson är en favorit, men det hjälpte tyvärr inte mycket.
Starlette (Anmäl)   23:35 21/11
Mysig.