Beck - Moneyman

Originaltitel: Beck - Moneyman
Regissör:Harald Hamrell
Utgivningsår:1998

Om Beck - Moneyman:

Gavling har hållhake på en homosexuell polis. Polisen är livrädd för att sanningen om hans dubbelliv ska komma fram och förser därför Gavling med allt han behöver, bland annat viktiga dokument med hemlig information från rikspolisens arkiv. Polisassistenten trivs inte med situationen och försöker ta sig ur Gavlings grepp om honom. Kort därefter hittas han död i en park. Hans död blir början till den sista och avgörande striden mellan Beck och Gavling. En duell där alla medel är tillåtna och där bara en kan vinna.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Beck - Annonsmannen
Regissör: Daniel Lind Lagerlöf
År: 2002
Beck - Annonsmannen

Peter Haber, Mikael Persbrandt, Michael Nyqvist, Stina Rautelin, Jan Mybrand, Lasse Lindroth, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Per Morberg, Lennart Hjulström, Fredrik Ultvedt, Lamine Dieng

Rolf Börjlind

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 7 - The Money Man

Sverige, Danmark, Tyskland, Norge
Med i listor: Martin Beck
Diskussioner om Beck - Moneyman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beck - Moneyman (159 st)
Murvel48 (Anmäl)   3/12 2018
Nu har jag sett de sju första filmerna i Beck-serien och i fyra av dem har de haft ihjäl barn, varav två spädbarn på rätt vidriga sätt. Det känns onödigt och man undrar ju om manusförfattaren har en skruv lös... Men i övrigt var nummer sju en bra film.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/9 2017
Bra
Sarakin76 (Anmäl)   28/11 2016
Må innrømme at jeg var i tvil om den skulle kunne beholde fireren, men det kunne den. Bra skuespill og spennende story. Beste Beck så langt uten tvil.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Bra, men inte jättebra.
Krille80 (Anmäl)   27/3 2016
En bra Beck-film men en stark historia och sevärda karaktärer förutom de i den ordinarie rollistan. Lennart Hjulström är väldigt bra som Gavling. Spännnade, sevärt och underhållande. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beck - Moneyman