Beck - Pojken i glaskulan

Originaltitel: Beck - Pojken i glaskulan
Regissör:Daniel Lind Lagerlöf
Utgivningsår:2002

Om Beck - Pojken i glaskulan:

Modern till autistiske Jack, Mona Svensson, hittas mördad i sitt hem. I husets gillestuga sitter Monas svårt handikappade pojke med mordvapnet (en lampa av stål) i handen. Jack klarar inte av att kommunicera med den upprörda omgivningen och slutar också upp med sin enda favoritsysselsättning, teckning. Men döljer han inom sig en oförlöst sanning? En sanning som människorna runt om honom inte vill ska komma ut...
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: Beck - Annonsmannen
Regissör: Daniel Lind Lagerlöf
År: 2002
Beck - Annonsmannen

Peter Haber, Mikael Persbrandt, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Ulf Friberg, Malin Birgersson, Marie Göranzon, Hanns Zischler, Lena Carlsson, Anders Nyström, Jimmy Endeley, Mårten Klingberg, Peter Hüttner, Anders Palm, Leo Hallerstam

Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 15 - Pojken i glaskulan

Sverige, Danmark, Finland, Norge

Recension Beck - Pojken i glaskulan

- anonym skriver:
Beck - Pojken i glaskulan är den just nu senaste utkomna filmen i serien om polisen Martin Beck. Denna film skiljer sig lite från de andra Beckfilmerna som jag förövrigt har sett många, många gånger. I denna film handlar det om ett mord på en kvinna som har ett barn. Det visar sig att hon har ett barn som är autistisk. Han lever i sin egen värld och det går knappt att kommunicera med honom. Detta...

Recension av Beck - Pojken i glaskulan - Läs hela!

Med i listor: Martin Beck
Diskussioner om Beck - Pojken i glaskulan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beck - Pojken i glaskulan (233 st)
Murvel48 (Anmäl)   26/12 2016
En Beck i högen.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
En av de bättre Beck-filmerna som gjorts. Svag 5:a.
RadioSaga (Anmäl)   28/1 2015
Konceptet är annorlunda, riktigt obehagligt för att vara klarspråkig. Dock, med bättre insatser från skådespelarna med inlevelse i manus mer än i varannan scen så hade denna film blivit en solklar 4, kanske till och med en klockren 5:a.
TheHorrorfan (Anmäl)   28/7 2014
Ganska dålig faktiskt.
silvertrain (Anmäl)   20/9 2013
Det här är nog den film i Beck-serien som jag tycker minst om. Tycker att detn är så vidrig i storyn. Blir äcklad varje gång jag ser den. Tillsammans med Enslingen så är nog det här den vidrigaste Beck-filmen som gjort. Tror ändå den här är den absolut vidrigaste i serien. Får en hyfsad trea av mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beck - Pojken i glaskulan