Beck - Sista vittnet

Originaltitel: Beck - Sista vittnet
Regissör:Harald Hamrell
Utgivningsår:2002

Om Beck - Sista vittnet:

Tre kvinnolik hittas under en sommarmånad på olika platser och allt tyder på att det är samma gärningsman, en ensam psykopat. Alla har de fått ansikterna totalförstörda av syra... Kommisarie Martin Beck och hans grupp famlar till en början i blindo, men en detalj på det tredje liket leder dem in på en väg kantad av ond, bråd död. Samtidigt som denna mycket komplicerade utredning kräver Martin Becks totala närvaro och koncentration, tar hans stressiga liv ut sin rätt. Beck drabbas av hjärtproblem som kastar honom in i en personlig kris.
Se filmen på Viaplay

Beck - Monstret
Titel: Beck - Okänd avsändare
Originaltitel: Beck - Okänd avsändare
Beck - Okänd avsändare

Anki Lidén, Peter Haber, Mikael Persbrandt, Thomas Hanzon, Gunilla Röör, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Malin Birgersson, Marie Göranzon, Sofia Helin, Hanns Zischler, Jarmo Mäkinen, Jan Waldekranz

Rolf Börjlind, Cecilia Börjlind

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 16 - Sista vittnet

Sverige, Norge, Danmark, Finland
Med i listor: Martin Beck
Diskussioner om Beck - Sista vittnet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beck - Sista vittnet (187 st)
Murvel48 (Anmäl)   14/12 2018
Betyget dras ner av diverse ologiskheter och fåniga sekunddraman i sämsta Hollywood-stil. Och som vanligt löste jag fallet långt före snutarna...
Filmfantast86 (Anmäl)   25/9 2017
Bra
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Helt okej Beck-film faktiskt. Svag 4:a.
fridenpaden (Anmäl)   31/7 2014
En lång Beck-film. Persbrandts pimpade misshandelscener drog väl ut på tiden.
Rock Snack (Anmäl)   17/9 2012
Den här filmen är underhållande och bra, men det är nog en av de mest overkliga filmerna i Beckserien. Det som störde mig mest var att Persbrandt spöar upp folk framför andra än sina kollegor, vilket bara ställer frågan varför ingen anmäler honom. Det finns en hel del andra saker som drar på gränsen mellan verklighet och fantasi. Förutom detta är den lettiska skurken over-the-top och kärlekshistorien är förutsägbar. På plussidan så är Alice som vanligt grym och Peter Haber ger kanske sin bästa insats i Beckserien hittills.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beck - Sista vittnet