Beck - Steinar

Originaltitel: Beck - Steinar
Regissör:Mårten Klingberg
Utgivningsår:2016

Om Beck - Steinar:

I resterna av en husvagnsbrand på en nedgången camping påträffas en oidentifierad kropp. Ägaren saknas, men är det verkligen hon som är offret? Och vilken roll spelar den så kallade grannsamverkan i det närliggande villaområdet? Polischefen Klas Fredén väljer, över Martin Becks huvud, att rekrytera den karismatiske, norske mordutredaren Steinar Hovland. Den nykomponerade Beck-gruppen står inför en infekterad maktkamp och Martin kämpar för att hitta tillbaka till sitt gamla jag.

Titel: Arne Dahl: Mörkertal
Regissör: Renny Rye
År: 2012
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Morden i Midsomer - Murder of Innocence

Peter Haber, Kristofer Hivju, Måns Nathanaelson, Ingvar Hirdwall, Anna Asp, Elmira Arikan, Jonas Karlsson, Åsa Karlin, Anu Sinisalo, Sofia Zouagui, Henrik Norlén, Gustav Lindh, Peter Carlberg, Chatarina Larsson, Annika Olsson, Göran Gillinger, Lo Kauppi

Josefin Johansson

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 32 - Steinar

Sverige
Med i listor: Martin Beck
Filmnummer: 120157
Diskussioner om Beck - Steinar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beck - Steinar (46 st)
Murvel48 (Anmäl)   26/12 2018
Halvtaskig, lam och ganska förutsägbar story men Strinar lyfter filmen till godkänt.
Roswall (Anmäl)   1/8 2018
Känns som ett första avsnitt på en tv-serie, mycket introduktion. Blir jag sugen på att titta mer? Nja.
AngelsDiary (Anmäl)   31/1 2018
Förvånas värd bra. Tycker inte om att dom har bytt ut Gunvald mot Steinar men det kan nog fungera.
mammene (Anmäl)   15/11 2017
Jag tycker det här är bra, många olika karaktärer och mycket likt det som florerar i dagens samhälle med fördomar, utanförskap och beroendeställning. Teamets arbete som pågår med inslag av privata dilemman och Steinars inträde känns bra.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
helt ok