Beck - Vägs ände

Originaltitel: Beck - Vägs ände
Regissör:Jörgen Bergmark
Utgivningsår:2016

Om Beck - Vägs ände:

En före detta polis och hans familj faller offer i ett brutalt trippelmord. Vid brottsplatsundersökningen hittas vapen som kopplar mannen till den organiserade brottsligheten. Fynden höjer dramatiken i utredningen markant och frågorna hopar sig. Varför hade mannen dessa vapen i förvar och finns det kollegor kvar i tjänst som vet något?

Titel: Beck - Steinar
Regissör: Caroline Cowan
År: 2015
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Arne Dahl: Mörkertal

Peter Haber, Kristofer Hivju, Måns Nathanaelson, Jonas Karlsson, Anna Asp, Elmira Arikan, Ingvar Hirdwall, Anu Sinisalo, Åsa Karlin, Claes Ljungmark, Fredrik Dolk, Anders Berg, Tanja Lorentzon, Erik Ehn, Evabritt Strandberg, Lo Kauppi, Peter Schildt

Stefan Thunberg

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 33 - Vägs ände

Sverige
Med i listor: Martin Beck
Diskussioner om Beck - Vägs ände  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beck - Vägs ände (38 st)
Murvel48 (Anmäl)   27/12 2018
Än slank dom hit och än slank dom dit och än slank storyn ner i diket.
sodomiten (Anmäl)   6/8 2018
Snarare en av de bättre beck-filmerna. Jag diggar fågelljudet de klistrat på i några av scenerna ute i skogen. Det är en nötskrika man hör.
Nalleman (Anmäl)   6/8 2018
Trodde aldrig jag skulle säga det men jag saknar faktiskt Gunvald Larsson.
Tenchi (Anmäl)   12/4 2018
Beckfilmer (eller svenska polisfilmer) går det ju som bekant 13 på dussinet av. Den här gör en lite avstickare från "mall 1A", men är på det hela taget rätt förutsägbar och tråkig. Finns en del missar och det enda intressanta är Steinars privatliv. I övrigt så borde manusförfattaren guldbaggenomineras i kategorin "mest övertydliga dialog" och "sämst försök att verka oskyldig".
annihilat0r (Anmäl)   9/12 2017
Ett spännande manus om korrupta poliser. En modern och mörk känsla. Uppenbarligen föreligger en rimligt positiv utveckling av filmserien, vilket överträffade min förväntan. Tack Peter Haber.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beck - Vägs ände