Beck - Vita nätter

Originaltitel: Beck - Vita nätter
Regissör:Kjell Sundvall
Utgivningsår:1998

Om Beck - Vita nätter:

Vita nätter är ett annat namn för 2-3 dygns långa raveparties där alla dansar i amfetamin eller ecstasyrus nätterna igenom. Drogerna smugglas in i landet gömda bland medicinutrustning adresserad till ett svenskt sjukhus, med långtradare från Östeuropa. Narkotikapolisen pressar chauffören att leda dem till langaren. Men razzian misslyckas och chauffören skjuts till döds. Beck blir inblandad, men inte bara av polisiära orsaker. För Martin Beck innebär dödsskjutningen av smugglaren även en personlig tragedi. Med krossade illusioner och frustration över vårt rättsystem och det han alltid kämpat för, är han redo att agera på sitt eget sätt.
Se filmen på Plejmo

Titel: Beck - Okänd avsändare
Originaltitel: Beck - Okänd avsändare
Regissör: Harald Hamrell
Beck - Okänd avsändare

Peter Haber, Mikael Persbrandt, Emil Forselius, Michael Nyqvist, Katarina Ewerlöf, Stina Rautelin, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Per Morberg, Lennart Hjulström, Lennart R Svensson, Fredrik Ultvedt

Rolf Börjlind

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 3 - Vita nätter

Sverige
Med i listor: Martin Beck
Diskussioner om Beck - Vita nätter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beck - Vita nätter (136 st)
Sarakin76 (Anmäl)   23/11 2016
Varierende skuespillerinnsatser, noen var direkte dårlige. Handlingen så der. -3.
Stygga-Vargen (Anmäl)   13/11 2016
En av de bättre Beck-filmerna.
Krille80 (Anmäl)   19/2 2016
Återigen visar dessa de tidiga Beck-filmerna att det mest intressanta och sevärda med dem är inte själva mordhistorierna utan istället vad som berättas om de återkommande personerna. Denna gång drabbas Martin Beck av en personlig tragedi vilket ger mig möjlighet att får en insyn i vilken typ av människa han är. Detta gör att själva mordhistorien hamnar i skuggan även om båda delarna är starkt relaterade.
RadioSaga (Anmäl)   28/1 2015
Sisådär, tragisk handling som inte nådde enda fram.
fridenpaden (Anmäl)   5/7 2014
Får trea bara för att Måns Zelmerlöw var med. Synd att han dog.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beck - Vita nätter