Beck

Originaltitel: Beck
Regissör:Pelle Seth
Utgivningsår:1997

Om Beck:

Beck vet att det har begåtts ett brutalt mord. Hans enda spår är en kodad adress på Internet från en man som kommer att mörda igen och igen...
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Beck - Vita nätter
Regissör: Kjell Sundvall
År: 1998
Beck - Vita nätter

Peter Haber, Mikael Persbrandt, Michael Nyqvist, Stina Rautelin, Figge Norling, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Per Morberg, Fredrik Ultvedt, Niklas Falk, Gerhard Hoberstorfer, Lamine Dieng

Rolf Börjlind

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 1 - Lockpojken

Sverige, Tyskland, Danmark, Norge

Recension Beck

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
År 1997 kom den första filmen i Beck-serien med Peter Haber i titelrollen. En del av karaktärerna är hämtade från en bokserie av författarparet Maj Sjöwall och Per Wahlöö och trots att det gjorts en hel drös filmer med Haber i titelrollen så baserar sig inte en enda av dessa filmer på böckerna (dock har det tidigare gjorts filmer med andra skådespelare som är baserade på böckerna). Martin Beck (som...

Recension av Beck - Läs hela!

Med i listor: Martin Beck
Diskussioner om Beck  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beck (151 st)
EvilNed (Anmäl)   14/12 2018
Jag har svårt för Persbrandt överlag och speciellt som Gunvald. Den typen av osäkert machismo-manér funkar inte på mig. Men filmen är väldigt snygg och ett rejält snäpp över alla andra Beck-filmer som kom att följa.
Vasp (Anmäl)   12/3 2018
Projektet att se alla beck filmer har nu börjat. En bra start på serien. En svagare 4:a 3 hade känts lite snålt.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Den bästa Beck-filmen någonsin! Lite förutsägbar är den ju men i övrigt är den väldigt spännande och även ganska otäck. Trots allt allvar lyckas den stundvis bli ganska rolig också (jag syftar främst på Gunvald och grannen). Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Off The Ground (Anmäl)   6/10 2016
Omtitt. Håller överraskande bra, trots en del smått pinsamma ögonblick, typ "cybersnuten".
Rele (Anmäl)   29/4 2016
Min första Beck film. Jag såg den första gången redan 10 år sedan och betyget två står kvar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beck