Becker - Kungen av Tingsryd

Originaltitel: Becker: Kungen av Tingsryd
Regissör:Martin Larsson
Utgivningsår:2017

Om Becker - Kungen av Tingsryd:

Becker drivs av jakten på pengar och är kung i småländska Tingsryd. En ort där alla vet vem han är. Men lögner, hemligheter och svek håller på att förändra världen så som han känner den...

Titel: Blåbärskriget
Originaltitel: Blåbärskriget
Regissör: Lars-Göran Pettersson
År: 2007
Genre: Komedi
Blåbärskriget

Henrik Lilliér, Peter Lorentzon, Estelle Hadir Löfgren, Shanti Roney, Sonja Richter, Lars Ranthe, Helen Sjöholm, Karin Lithman, Marcin Nawrot, Torkel Petersson, Nour El-Refai, Jan Coster, Maria Alm Norell, Hanna Normann, Tomas Högblom, Dennis Wennberg

Martin Larsson

Drama, Komedi, Kriminalare

Becker - The King of Tingsryd

Sverige
Diskussioner om Becker - Kungen av Tingsryd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Becker - Kungen av Tingsryd (6 st)
Christofer (Anmäl)   21:30 28/1
Ajaj, det här var ju inget vidare. Vad var poängen med Shanti Roneys och Torkel Peterssons skånska förresten? Ingen alls förstås.
Party_Fille (Anmäl)   22:55 20/1
Grymt bra - Småland egen Tony Soprano.
Murvel48 (Anmäl)   17/12 2018
Om det här verkligen var menat som en komedi får den en klockren etta eftersom ingenting var roligt. Jag föredrar att se filmen som ett kriminaldrama och då blir det en svag tvåa.
KyLLo (Anmäl)   17/6 2018
Syftet var säkert att göra något i stil med Smala Sussie och Torpederna. Men det har ju redan gjorts, även om handlingen är förlagd i Småland här. Dessutom känns det bara tillgjort i den här. Huvudpersonen är en pratkvarn som framställs som både en företagsam samhällsmedborgare och en envis rättsskipare som struntar i lagar. Mycket rasism och fördomar i handlingen. Så har de tagit in lite danskar som väl snarare ställde upp i gengäld än för att förbättra sina cv:n.
arruba (Anmäl)   8/2 2018
Smårolig i mellan åt, men huvudrollen Becker... Vilken trött och töntig karaktär, kunde inte ta honom på allvar överhuvudtaget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Becker - Kungen av Tingsryd