Betyg idag: 1 011 Besökare idag: 5 710

Originaltitel: Bee Movie
Regissör:Steve Hickner, Simon J Smith
Utgivningsår:2007

Om Bee Movie:

Filmen handlar om ett bi vid namn Barry B. Benson. När Barry, som just lämnat college, upptäcker att människan står för den största konsumtionen av honung, tar han ett stort och viktigt beslut. Han bestämmer sig för att stämma hela människosläktet.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: David Soren
År: 2013
Genre: Familjefilm
Turbo

Jerry Seinfeld (röst), Renée Zellweger (röst), Matthew Broderick (röst), John Goodman (röst), Chris Rock (röst), Patrick Warburton (röst), Kathy Bates (röst), Barry Levinson (röst), Larry King (röst), Ray Liotta (röst), Sting (röst), Oprah Winfrey (röst)

Jerry Seinfeld, Spike Feresten, Barry Marder, Andy Robin

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr

Recension Bee Movie

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Det finns en videobutik i stan som säljer ut begagnade, före detta hyrfilmer och ibland har de extrapris på sådana. En gång, det var under sommaren 2008, gjorde jag några fynd och köpte bland annat den animerade filmen Bee Movie som jag inte sett förut men var ganska sugen på att se. Jag fick det sista exemplaret men tyvärr var det fel på skivan så jag fick inte se hela filmen just då - men det fick...

Recension av Bee Movie - Läs hela!

Med i listor: Dreamworks Animations
Diskussioner om Bee Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bee Movie (309 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
HerrNenne (Anmäl)   29/5 2017
Jaha, det är så naturen funkar. Snyggt gjord men varken särskilt rolig eller tillräckligt bra historia.
Tatty (Anmäl)   4/4 2017
Så bra, rolig, gullig och till och med faktiskt lärorikt om bina när det verkligen är så som de säger på sluter att blommor behöver bina alls. Gillar filmen starkt!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
En av de bättre animerade filmerna som gjordes under 00-talet. Den är väldigt rolig och underhållande och väldigt snyggt animerad.
Lotso (Anmäl)   3/7 2014
I sin helhet en okej film. Det största problemet jag hade med denna var i handlingen och karaktärerna (förutom Ken). Den har några roliga skämt och ibland underhållande men också ibland kändes den inte så värst underhållande. Barn lär säkert gilla den då jag har hört att den har en del fans både stora och små. Personligen tillhör jag inte dem och lär nog inte se om denna filmen igen, en gång räcker.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bee Movie
Se filmen