Beethoven

Originaltitel: Beethoven
Regissör:Brian Levant
Utgivningsår:1992

Om Beethoven:

Ett flertal djur blir stulna från en djuraffär på uppdrag av den lömske veterinären Varnick. Men en valp, en sanktbernhardshund, lyckas rymma och tas om hand av familjen Newton som döper den till Beethoven. Medan hunden växer upp och blir större ställer den till med en massa hyss till familjens, i synnerhet pappa Georges, förtret. Varnick är dock fortfarande ute efter Beethoven för att använda honom i ett djurförsök.
Se filmen på Headweb

Regissör: Brian Levant
År: 1994
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
The Flintstones

Charles Grodin, Bonnie Hunt, Nicholle Tom, Christopher Castile, Sarah Rose Karr, Dean Jones, Oliver Platt, Stanley Tucci, David Duchovny, Patricia Heaton, Laurel Cronin

John Hughes, Amy Holden Jones

Komedi, Familjefilm

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Beethoven  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beethoven (182 st)
KyLLo (Anmäl)   05:52 4/1
Originalet från 1992, som sedan fått en hel drös uppföljare. Den kom före Air Bud- och Buddies-filmerna.
Dele (Anmäl)   20/7 2018
Nej.
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Usel!!!
spiel mit mir (Anmäl)   10/3 2015
Familjefilm som - som så ofta - är bra 75% in i filmen men som sen totalt spårar. Varför ska det alltid sluta i kaos och hysteri? Och nuttighet? Sjunkande betyg...
Krille80 (Anmäl)   10/11 2014
En familjefilm som verkligen gör sig värd namnet familjefilm. En perfekt film att uppleva tillsammans med barn. Barnen tycker den är kul och spännande och själv minns man hur denna filmen byggde upp en stor längtan efter en Sankt bernard hund. Saltkråkan hade kanske också lite ansvar. Väldigt trevlig film att se och Charles Grodin är kul. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beethoven