Before Midnight

Originaltitel: Before Midnight
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:2013

Om Before Midnight:

Det har gått nästan 20 år sedan Jesses och Celines första möte på tåget mot Wien, och innan klockan slår midnatt blir vi återigen en del av deras berättelse.

Titel: Bara en natt
Regissör: Jeff Nichols
År: 2011
Genre: Drama, Thriller
Take Shelter

Ethan Hawke, Julie Delpy, Seamus Davey-Fitzpatrick, Jennifer Prior, Charlotte Prior, Xenia Kalogeropoulou, Walter Lassally, Ariane Labed, Yiannis Papadopoulos, Athina Rachel Tsangari, Panos Koronis, Yota Argyropoulou

Richard Linklater, Julie Delpy, Ethan Hawke

Drama, Romantik

Filmnummer: 102005
Diskussioner om Before Midnight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Before Midnight (124 st)
pufred (Anmäl)   00:27 24/1
Fantastisk dialog, naturligt, realistiskt och väldigt vardagligt. Men känns stundtals lite pladdrig och pseudointellektuell. "en sån film min mamma skulle tycka om"
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Andrezhp (Anmäl)   12/10 2017
Så Var det dags för den sista filmen i den fantastiska trilogi, Tyvärr så lever inte riktigt Before midnight upp till den höga standarden som de två första filmerna. Dialogen, flytet och handlingen är bara inte lika bra som de två första, Bilscenen är förvisso imponerande och snygg, men dialogen är inte alls intressant. De sista 30 minutrarna sitter jag förvisso med uppspärrade ögon, men efter att jag har kollat på scenen igen undrar jag par verkligen grälar med varandra så i verkliga livet? Jag känner också något som jag inte trodde var möjligt i de två första filmerna, jag börjar irritera mig på de karaktärsdrag som jag älskade med Jesse och Celine i de första filmerna. Deras dialog mellan varandra är också inte lika intressanta och naturliga (förutom sista 30). Men jag tror faktiskt att det är ett medvetet val av Linklater, De karaktärsdrag som man älskade med en partner, kan bli irritationsmoment och vapen när man bråkar. Diskussionerna kan vara urvattnade efter 9 år i en relation och kommer inte lika naturligt. Before midnight är kanske mer realistiskt och jordnära över hur en relation ser ut efter 9 år tillsammans. Med det sagt så fulländar Before midnight trilogin på ett perfekt sätt, men filmen i sig är inte värd mer än en 3:a.
jonbo (Anmäl)   10/9 2017
Börjar riktigt pretto och dåligt men tar sig mot slutet. Dock tillför den inte så mycket mot det andra två delarna.
Lumus Maxima (Anmäl)   18/6 2017
Mycket intressant att få följa dessa karaktärer under nästan 20 år. Alla tre lyckas med att ha spännande diskussioner och vackra miljöer! Känns realistiskt. Att dricka ett glas kvalitéts vin till dessa filmer är ett måste! ☺️ 🍷
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Before Midnight