Beginners

Originaltitel: Beginners
Regissör:Mike Mills
Utgivningsår:2010

Om Beginners:

Oliver träffar Anna bara några månader efter att hans pappa Hal gått bort i cancer. Förälskelsen fyller Oliver med minnen av pappan, som vid 75 års ålder kom ut som homosexuell efter att ha mist sin fru efter ett långt äktenskap. Hals nya liv som gay blev på samma gång omtumlande och fantastiskt, inte minst då han träffade en yngre älskare, men också för att far och son kom varandra nära för första gången. Något som nu får största betydelse för Olivers kärlek till Anna.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: The End of the Tour
Regissör: James Ponsoldt
År: 2015
The End of the Tour

Ewan McGregor, Christopher Plummer, Mélanie Laurent, Goran Visnjic, Kai Lennox, Mary Page Keller, Keegan Boos, China Shavers, Melissa Tang, Amanda Payton, Luke Diliberto, Lou Taylor Pucci, Bambadjan Bamba, Hana Jane, Samuel T Ritter

Mike Mills

Drama, Komedi

Recension Beginners

- Andy_B sätter betyg 4 och skriver:
Snabbt om amerikanske regissören Mike Mills (”Thumbsucker” 2005): Han är grafisk designer (bl.a. skivomslaget till Sonic Youths ”Washing Machine” 1995), reklam och musikvideosnubbe (gjorde bl.a. allt rörande Airs ”Moon Safari” 1998), skateboardåkare samt gift med regissören Miranda July (”Me and you and everyone we know” 2005). Fadern kom ut som bög, 75 år gammal, och fick ytterligare 5 år i...

Recension av Beginners - Läs hela!

Diskussioner om Beginners  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beginners (65 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
AlbinWesley (Anmäl)   5/2 2015
Tar tillbaka sista meningen i min tidigare kommentar. Kan ej stå för ett så högt betyg.
Darn (Anmäl)   22/1 2015
Oerhört sympatisk i sin ton och väna upplägg. Kanske hade McGregor en del i det hela? Filmen liksom tvingade sig inte på, utan bara kom till en och fungerade just precis så som en film kan göra när den ses vid rätt tillfälle.
Hypostas (Anmäl)   1/1 2015
Tämligen meningslös men småputtrig film. Svag tvåa. Hundälskare kanske höjer upp den ett betygssteg.
Valarn (Anmäl)   21/12 2014
Perfekt film att se tillsammans med någon man är tillsammans med. Dessutom välgjord. Bra klippning, snygg, fin.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beginners
Se filmen