Begravda hemligheter

Originaltitel: Plots with a View
Regissör:Nick Hurran
Utgivningsår:2002

Om Begravda hemligheter:

I den lilla walesiska staden Wrottin-Powys finns det två begravningsentreprenörer. Boris Plots driver en traditionell byrå, medan amerikanen Frank Featherbed driver den nyskapande byrån med det där lilla extra som kunden alltid drömt om. Boris Plots drömmer om att dansa, och allra helst med Betty Rhys-Jones - som tyvärr är gift med en lokal politiker. När de två så möts väcks kärleken till liv och snart tar en bisarr plan med döden inräknad form.

Titel: Death Defying Acts
År: 2017
Genre: Komedi, Kriminalare
Film nr.: 119018
Going in Style

Christopher Walken, Brenda Blethyn, Lee Evans, Alfred Molina, Naomi Watts, Lennie Huhtala, Miriam Margolyes, Padrig Owen Jones, Stan Stennett, Enid Nelmes, Robert Page, Ena Cohen

Fred Ponzlov

Komedi, Romantik

Undertaking Betty

Storbritannien, USA, Tyskland
Diskussioner om Begravda hemligheter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Begravda hemligheter (34 st)
Snah (Anmäl)   4/8 2012
Småamusant.
Brouhaha (Anmäl)   6/3 2011
Den roströda XJ8'an gjorde mig tårögd. Så vacker. Filmen är ganska mysig, och Walken får göra en härligt skruvad karaktär. Dessutom var det kul att se Watts i en mindre allvarlig roll, för en gångs skull.
den_fonk (Anmäl)   8/1 2011
Stark tvåa får det bli för denna, löjliga, b-iga och stundtals rätt roliga flick.
ThoXXiC (Anmäl)   26/1 2009
Nja,hyfsad film..Kul då och då..
vamstad (Anmäl)   1/9 2008
Pluspoäng för att Christopher Walker får tillfälle att visa hur han kan dyka upp i precis vilken film som helst. Filmen i sin helhet kräver dock ett visst mått av bakfylla för att man inte skall bry sig för mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Begravda hemligheter