Behind Enemy Lines

Originaltitel: Behind Enemy Lines
Regissör:John Moore (I)
Utgivningsår:2001

Om Behind Enemy Lines:

En amerikansk natopilot, stationerad på hangarfartyget USS Carl Vinson, blir under ett spaningsuppdrag nedskjuten över Bosnien. Han befinner sig bakom fiendens linjer och får kämpa för att överleva jakten av otal fientliga trupper.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Antoine Fuqua
År: 2000
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Lockbete

Gene Hackman, Owen Wilson, Joaquim de Almeida, David Keith, Gabriel Macht, Vladimir Masjkov, Olek Krupa, Charles Malik Whitfield, Marko Igonda, Geoff Pierson

Jim Thomas, John Thomas, David Veloz, Zak Penn

Drama, Action, Thriller, Krig

Recension Behind Enemy Lines

- ccrows sätter betyg 1 och skriver:
Owen Wilson verkar vara en ganska mångsidig skådis, förutom att han anser sig vara kapabel nog att spela in halvdann light-action som "Rush hour" så är han faktiskt en väldigt bra manusförfattare och komedi-skådis, i alla fall när det är Wes Anderson som håller i taktpinnen, det gör han inte denna gång... Det märks. Nu ska Wilson portrettera den amerikanske piloten Chis Burnett som blev nedsjuten...

Recension av Behind Enemy Lines - Läs hela!

Diskussioner om Behind Enemy Lines  (0 diskussioner)
Kommentarer om Behind Enemy Lines (298 st)
Rai (Anmäl)   16/7 2018
Nja....
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Krille80 (Anmäl)   31/10 2014
En ren propagandafilm som dock har sina höjdpunkter. Scenen med flygplanet som jagas av misilerna är snudd på mästerlig och mycket spännande. Sen faller hela filmen på magen i leran. Storyn är endast en ursäkt för att kunna smälla av så mycket bomber som möligt. Skådespeleriet håller medelklass. 2+
mapal99 (Anmäl)   21/9 2013
En otroligt bra film ! För mig väldigt gripande ..kan tyvärr inte utveckla det bättre än så men helt klart en sevärd film ! En stark femma för denna fantastiska film !:)
HarryDunne (Anmäl)   22/8 2013
Älskar att Niko Bellic är med.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Behind Enemy Lines