Belinder auktioner

Originaltitel: Belinder auktioner
Regissör:Anders Engström, Klas Karterud
Utgivningsår:2003

Om Belinder auktioner:

Miniserie i 6 delar. På den exklusiva auktionsfirman "Belinder auktioner" pågår inlämning och inventering av föremål inför kommande storauktioner. Auktionsfirman drivs med järnhand av Claes Wennberg, som tagit över rörelsen efter sin far. Jakten på de mest högsäljande föremålen i branschen är hård och konkurrensen hänsynslös. Så en dag kommer en tvivelaktig tavla in. Är den falsk eller äkta? Belinders experter sätts på att undersöka fallet.

Reine Brynolfsson, Mats Bergman, Harriet Andersson, Sonja Hejdeman, Andrea Edwards, Minna Treutiger, Emil Forselius, Omid Khansari, Angela Kovács, Isabel Reboia Bäcklund

Camilla Ahlgren, Ingela Ekwall

Drama, Mini-serie

Sverige
Diskussioner om Belinder auktioner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Belinder auktioner (2 st)
KyLLo (Anmäl)   17:35 24/4
Som en fördomsfull bakom kulisserna till Antikrundan. Gott om torrbollar, besserwissrar och kontrollmänniskor. Utdragen och såpaaktig. Mycket upprepningar och tämligen förutsägbart. Reine Brynolfsson är dock magnifik i huvudrollen.
RFK (Anmäl)   18/2 2008
Bra skildring av 2000-talets auktionsverksamhet.