Belizaire the Cajun

Originaltitel: Belizaire the Cajun
Regissör:Glen Pitre
Utgivningsår:1986

Om Belizaire the Cajun:

Belizaire Breaux blir indragen i en konflikt med lokala rasister som vill driva bort alla Cajuns från sina gårdar.

Armand Assante, Gail Youngs, Michael Schoeffling, Stephen McHattie, Will Patton, Nancy Barrett, Robert Duvall

Glen Pitre

Drama

Diskussioner om Belizaire the Cajun  (0 diskussioner)
Kommentarer om Belizaire the Cajun (2 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   03:14 20/1
En intressant historisk skådeplats som jag inte kan minnas att jag har sett på film förut, tyvärr är dock inte den historiska aspekten något man direkt tar tillvara på. Man tar aldrig den historia som man berättar på speciellt stort allvar, och illusionen att vi betraktar riktiga människor infinner sig aldrig. Historien i sig är knappast något nydanade heller, och det blir mest bara trams av allt det här
Mara Jade (Anmäl)   23/4 2008
Hängingscenen mot slutet var klart mer underhållade än jag är van vid när det gäller avrättningar på film.