Bells from the Deep

Originaltitel: Glocken aus der Tiefe
Regissör:Werner Herzog
Utgivningsår:1993

Om Bells from the Deep:

Om tro och vidskepelse i Ryssland. En resa in i det mest komplexa och samtidigt grundläggande i den mänskliga tillvaron.

Dokumentär

Bells from the Deep: Faith and Superstition in Russia

Tyskland
Diskussioner om Bells from the Deep  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bells from the Deep (16 st)
Tonti (Anmäl)   19/7 2017
Spännande helt klart men hade gärna fått fördjupa sig lite. Klockringaren och strupsången är höjdpunkter.
Galivan (Anmäl)   11/1 2015
Lite hopblandat, inte upplysande, fastnar på Kitezh-temat, men intressanta miljöer, bra fotat.
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   10/9 2014
Yuri var rolig
Tiptaka (Anmäl)   15/9 2013
Vissa rörande scener som den med klockslagaren. Annars en ganska trött dokumentär.
Taliah (Anmäl)   25/1 2013
Alltså, nä. Det här måste vara nåt av det sämsta Herzog nånsin gjort. Random flum helt utan något som helst sammanhang ger inte en bra bild av ämnet, snarare bekräftar det stereotyper och gynnar fördomar. Lite fokus och djup hade inte vart fel eftersom det helt klart fanns intressanta trådar att dra i, men nej. Kombinerat med en sömnig Herzog som kör voiceover var det här riktigt uruselt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bells from the Deep