Below

Originaltitel: Below
Regissör:David Twohy
Utgivningsår:2002

Om Below:

Märkliga saker sker på en amerikansk U-båt mitt under det brinnande andra världskriget.
Se filmen på Netflix

Regissör: Barry Levinson
År: 1998
Genre: Thriller, Science Fiction, Mysterium
Sphere - farkosten

Matthew Davis, Bruce Greenwood, Holt McCallany, Dexter Fletcher, Nick Chinlund, Olivia Williams, Scott Foley, Andrew Howard, Christopher Fairbank, Chuck Ellsworth, Crispin Layfield, Jonathan Hartman, Jason Flemyng, Matthew Leitch, Zach Galifianakis

David Twohy, Darren Aronofsky, Lucas Sussman

Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: U-båtsfilmer
Diskussioner om Below  (0 diskussioner)
Kommentarer om Below (127 st)
Andreas_ (Anmäl)   9/6 2018
Inte alls dum rulle, lite klaustrofobisk ubåt/krigsfilm med lite spökskräck i...detta är min andra gång jag ser filmen och kommer dessvärre ihåg mycket av handlingen men filmen håller ändå bra, skådisarna är bra trots att det inte är några jättestora namn men många känner man igen som är större idag, sen att göra en film om en hemsökt ubåt känns för mig något nytt istället för det klassiska hemsökta huset som det alltid annars handlar om. men som sagt, filmen var klart mer spännande och bättre när man inte visste handlingen eller utgången för den delen, men höll faktiskt bra för en andra titt ett antal år senare, inte direkt jätteläskig utan filmen är mer spännande, jag skulle inte egentligen kalla detta skräck utan mer thriller under vattenytan, helt klart underskattad film och gillar man ubåtsfilmer och spökfilmer så bör man kika in denna. Betyget efter en andra titt landar på en stark 3:a
Rai (Anmäl)   23/1 2018
Förskräckligt dålig rulle...
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Engravadlax (Anmäl)   28/3 2017
Lol, Zach Galifianakis.
Noseman 2005 (Anmäl)   7/8 2015
Det var väl egentligen väntat. 4/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Below