Belphégor - Fantomen på Louvren

Originaltitel: Belphégor - Le fantôme du Louvre
Regissör:Jean-Paul Salomé
Utgivningsår:2001

Om Belphégor - Fantomen på Louvren:

Året är 1935. En fransk expedition finner en 3000 år gammal grav och upptäcker en intakt mumie. Vid återfärden till Paris drabbas expeditionen av märkliga händelser; sömnproblem, hallucinationer och vansinne. Mörka krafter frigörs och endast en överlever resan. Vid en restaurering av Louvren 65 år senare återfinns mumien i ett bortglömt förråd. Då forskare börjar undersöka mumiens ursprung, vaknar dess ande till liv och tar en ung kvinnas kropp i besittning?

Titel: Natt på museet
Regissör: Jamie Dixon
År: 1998
Genre: Thriller, Skräck
Shadow builder

Sophie Marceau, Julie Christie, Frédéric Diefenthal, Michel Serrault, Jean-François Balmer, Patachou, Lionel Abelanski, Françoise Lépine, François Levantal, Jacques Martial

Jérôme Tonnerre, Arthur Bernède, Danièle Thompson, Jean-Paul Salomé

Mysterium

Frankrike
Diskussioner om Belphégor - Fantomen på Louvren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Belphégor - Fantomen på Louvren (16 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/10 2016
Har inte sett den på flera år men minns den som en helt okej och underhållande film. Något mästerverk är det ju inte men klart sevärd.
Djason (Anmäl)   9/1 2011
Sophie Marceau varför?
Bozze80 (Anmäl)   21/8 2010
Det här var då ingen höjdare, sci-fi matiné med en otroligt träig och skum handling, sen var ju inte resten mycket bättre heller...
jimmy ringo (Anmäl)   12/6 2007
Såg den hos en kompis för en del år sedan. Den var ganska flummig, men ändå smått underhållande och spännande.
@ngeldu$t (Anmäl)   1/8 2006
Jag kan med handen på hjärtat säga att den här filmen var patetiskt dålig. Det var länge sedan jag såg någonting så dåligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Belphégor - Fantomen på Louvren