Ben-Hur

Originaltitel: Ben-Hur
Regissör:Timur Bekmambetov
Utgivningsår:2016

Om Ben-Hur:

Adelsmannen Ben-Hur blir falskt anklagad för mordförsök på den romerske ståthållaren och sedan sviken av sin bäste vän, som dömer honom till ett liv som galärslav. Efter år av umbäranden blir Ben-Hur fri och ger sig av för att utkräva hämnd.

Titel: Ben Hur
Regissör: James McTeigue
År: 2015
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Survivor

Morgan Freeman, James Cosmo, Rodrigo Santoro, Haluk Bilginer, Toby Kebbell, Moises Arias, Ayelet Zurer, Jack Huston, Francesco Scianna, Nazanin Boniadi, Pilou Asbæk, Marwan Kenzari, Sofia Black-D'Elia, Yasen Atour, David Walmsley

Keith R Clarke, John Ridley

Drama, Action, Äventyr

Diskussioner om Ben-Hur  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ben-Hur (20 st)
Rele (Anmäl)   10/11 2018
En väldigt bra film med namnet Ben-Hur kom ut 1959. Den här versionen av Ben-Hur är en bra film men inte så bra som den första Ben-Hur Filmen. Jag ger en trea.
Barneyk (Anmäl)   6/7 2018
Jag läste en kommentar som jag tycker var otroligt passande: "Passable for the most part, but laughably inept in places." Filmen känns som maskerad och det är för mig helt oförklarligt hur den kan ha haft så hög budget.
mahasarakam (Anmäl)   10/1 2018
Typisk amerikansk historisk action, med pinsamt tillrättalagt slut a la Hollywood.
TURGUT (Anmäl)   7/1 2018
Förstår inte riktigt syftet med denna remake? Minns inte den gamla från 1959 nämnvärt men utgår från att den är bra mycket bättre än denna.
C12 (Anmäl)   21/9 2017
Varför gjorde man det här, det var ju dömt att misslyckas. Ben Hur 1959 en av värdens bästa filmer någonsin.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ben-Hur
Se filmen