Benknäckargänget - Krossa dem

Originaltitel: The Longest Yard
Regissör:Peter Segal
Utgivningsår:2005

Om Benknäckargänget - Krossa dem:

Paul "Wrecking" Crewe var en vördad footballsstjärna när det begav sig, men sedan dess har han bleknat något. När en fyllekörning gör att han hamnar bakom galler upptäcker Paul att han var särskilt efterfrågad av fängelsedirektörn, Hazen. Paul får i uppgift att sätta ihop ett footballag av fångarna, som sedan ska möta det sadistiska vaktlaget i en stor match. Med hjälp av fångkollegan Caretaker och en gammal legend vid namn Nate Scarborough som coach är Crewe redo för vad som kommer att visa sig bli en mycket intressant match. Det är bara direktörn och vakterna som inte har en aning om vad de har att möta, med Paul som den drivande kraften bakom det nya laget.

Titel: Mean Machine
Regissör: Casey La Scala
År: 2003
Genre: Komedi, Äventyr, Roadmovie
Grind

Adam Sandler, Chris Rock, Burt Reynolds, James Cromwell, Walter Williamson, Nelly, Edward Bunker, Michael Irvin, Bob Sapp, Dalip Singh, William Fichtner, Terry Crews, Nicholas Turturro, David Patrick Kelly, Rob Schneider, Ed Lauter, Courteney Cox

Sheldon Turner

Komedi, Kriminalare

Med i listor: Amerikansk fotboll
Diskussioner om Benknäckargänget - Krossa dem  (0 diskussioner)
Kommentarer om Benknäckargänget - Krossa dem (302 st)
Hengman (Anmäl)   18/3 2018
Högst oklart hur det officiella filmtipset-betyget kan vara en trea. Skämten var i Bästa fall slitna och homofobiska.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
kanemura (Anmäl)   27/3 2017
Kul att se mina gamla wrestling-idoler men Adam Sandler är så enormt provocernde (inte på ett coolt sätt) och värdelös att det är plågsamt att se klart filmen. Man bara känner hur han velat vara den snygge, smarte och tuffe på en och samma gång i manusmötena. Sandler när han är som absolut sämst.
Anden2010 (Anmäl)   3/9 2016
En mycket sevärd film med en rejäl näve humor. Även om jag inte är ett fan av amerikansk fotboll så är det inga problem att hänga med och finna intresse i filmen. Säkert kort!
arruba (Anmäl)   4/5 2016
Detta var lättsamt och kul att kolla på, många härliga karaktärer som gör allting bra mycket sjukare och mer flippat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Benknäckargänget - Krossa dem