Betyg idag: 2 084 Besökare idag: 5 797

Originaltitel: Beowulf
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:2007

Om Beowulf:

I en legendarisk tid av hjältemod kämpar den mäktiga krigaren Beowulf mot demonen Grendel och råkar ut för monstrets förföriska mors helvetiska vrede. Deras episka kamp formar den tidlösa legenden om Beowulf.

Titel: Outlander
Regissör: John McTiernan
År: 1999
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Den 13:e krigaren

Ray Winstone, Robin Wright, Anthony Hopkins, Angelina Jolie, Brendan Gleeson, John Malkovich, Crispin Glover, Alison Lohman, Leslie Zemeckis, Charlotte Salt, Sebastian Roché, Greg Ellis, Rik Young, Costas Mandylor, Woody Schultz, Dominic Keating

Roger Avary, Neil Gaiman

Animerad, Action, Äventyr, Fantasy

Recension Beowulf

- zerion sätter betyg 1 och skriver:
Jag ser inte en film med förträffliga specialeffekter, utan en film som medvetet är sänkt till den nivå de fula monster och drakar som skaparna var tvungna att animera befinner sig på. Istället för att ha irriterande datoranimationer som sticker ut valde de i det här fallet att göra hela filmen till en irriterande datoranimation.

Recension av Beowulf - Läs hela!

Diskussioner om Beowulf  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beowulf (416 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:05 22/10
cannibalrice (Anmäl)   5/3 2016
Fattar inte varför man datoranimerar riktiga människor till att se ut som halvtaskiga tvspelsfigurer från tidigt 00-tal. Handlingen ligger ungefär på samma nivå.
Krille80 (Anmäl)   27/12 2014
Jag kan uppskatta tekniken och det visuella när jag ser denna film och Brendan Gleeson och Ray Winstone är lätta att uppskatta men i övrigt var detta helt ointressant för mig och rent av ett sömnpiller. Nu vet jag ínte direkt vad jag hade förväntat mig av filmen eller om jag ens hade några förväntningar men i vilket fall som helst var detta inget som föll mig i smaken. Det känns dock fel att såga filmen totalt då jag faktiskt såg klart hela filmen och rent visuellt så är den inte helt fel.
loveginni (Anmäl)   14/10 2014
ganska snyggt animerad, men filmen var helt enkelt dålig.
LTT86 (Anmäl)   10/9 2014
Jag ska vara ärlig, när jag först hörde talas om den här filmen, så trodde jag att den skulle suga. Även dom första 3 minuterna hjälpte mig inte att ändra min åsikt, jag trodde fortfarande att den skulle suga. Och när jag sade mig ner och såg på filmen bered på att hatar filmen, så blev jag häpnad över hur bra jag tyckte filmen var. Jag blev så intresserat av story och jag gillade verkligen action som den gick mot. Men ett stor problem som jag har som stör mitt nöje. och nej! Det är inte animationen. Den var dålig, men inget som störde mig. Det som störde mig var karaktärerna. Dom var väldig svaga och väldig ointressanta. Ingenting som fick mig att heja på dom eller nåt sånt. Det är min största problem, annars så... var filmen oväntat bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beowulf