Beowulf

Originaltitel: Beowulf
Regissör:Graham Baker
Utgivningsår:1999

Om Beowulf:

I en värld av otrolig fara och övernaturlig ondska, i ett land ödelagt av krig, står en sista utpost omgärdad av skuggor. En belägrad fästning styrd av en mäktig herre. Till denna mörkrets hemvist kom demonen Grendel, ett helvetiskt odjur som vägrar att dö. I hans ådror flyter svart blod och hans vrede släcker allt liv som kommer i hans väg. När endast ett fåtal överlevande återstår, anländer en ensam främling. En utstött krigare vid namn Beowulf. Han har blivit kallad för att förgöra odjuret – hans enda chans att rädda sin egen själ. För att besegra demonen och befria fästningen tvingas Beowulf uppbringa all sin styrka och krigslist. Men Grendel är en oberäknelig motståndare som hela tiden ändrar skepnad, och Beowulfs enda chans är att hela tiden ligga steget före…

Titel: Beowulf
Regissör: Rachel Talalay
År: 1995
Genre: Komedi, Action, Science Fiction
Tank Girl

Christopher Lambert, Rhona Mitra, Oliver Cotton, Götz Otto, Vincent Hammond, Charles Robinson, Brent Jefferson Lowe, Roger Sloman, Layla Roberts, Robert Willox, Patricia Velasquez

David Chappe, Mark Leahy

Action, Skräck, Science Fiction

USA, Storbritannien

Recension Beowulf

- Lorendriel sätter betyg 4 och skriver:
Beowulf är lite löst baserad på det germanska hjälteeposet med samma namn (ja, jag har läst den!). Christopher Lambert repriserar lite trött Connor MacLeod från Highlander-serien som hjälten Beowulf. Rhona Mitra får göra en blek medverkan i filmen som konungadottern Kyra mestadels för att hon "poserade för Lara Craft" som det så stolt står på filmomslaget. Oliver Cotton spelar en trött och sliten konung...

Recension av Beowulf - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Beowulf  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beowulf (190 st)
Rai (Anmäl)   11/3 2018
Nä tack!!!
dudson (Anmäl)   5/11 2017
Den får då verkligen poäng för originalitet. Rejält flummig med den där rave/ punk musiken. Själva filmen är smått cool ock med skön highlander känsla. Men som vanligt med Lambert. En sten har större utstrålning. Sen scenerna med den där blonda bimbon är just 2 mutch. Måste säga att monstret var ballt & bad as.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Solidus (Anmäl)   8/7 2014
Första intrycket av ”Beowulf” är att det är en förklädd porrfilm och den känslan håller sig genom hela filmen. Billig skitproduktion som är så dålig att den inte ens klarar av att underhålla i sin uselhet.
zallaxx (Anmäl)   14/7 2013
Godkänd film.