Berätta inte för någon

Originaltitel: Ne le dis ā personne
Regissör:Guillaume Canet
Utgivningsår:2006
Antal betyg:2098 betyg

Om Berätta inte för någon:

För åtta år sedan föll Margot Beck offer för en seriemördare. Hennes man Alexandre lever på tomgång, helt absorberad av smärtsamma minnen och sitt jobb som barnläkare. När polisen kommer över två kroppar och ett blodigt baseballträ i närheten av platsen där man fann Margot, tas fallet upp på nytt, och Alexandre blir återigen misstänkt. Samtidigt får han mystisk e-post med bilder från en övervakningskamera som ställer frågan om allt verkligen är som det ter sig.

Titel: Jagad
Regissör: Stefan Ruzowitzky
År: 2007
Genre: Drama, Krig
Falskmyntarna

Franįois Cluzet, Marie-Josée Croze, André Dussollier, Kristin Scott Thomas, Franįois Berléand, Nathalie Baye, Jean Rochefort, Marina Hands, Gilles Lellouche

Guillaume Canet, Philippe Lefebvre (II)

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Tell No One

Frankrike

Recension Berätta inte för någon

- elinaw sätter betyg 3 och skriver:
Bästsäljande deckare som blir filmer, det känns kanske inte som filmvärldens fräschaste företeelse. Men Guillaume Canets filmatisering av den kritikerrosade författaren Harlan Cobets ”Berätta inte för någon” har rönt stora framgångar hos både publik och kritiker sedan den hade premiär i Frankrike hösten 2006. Och visst är den något helt annat än det vi svenskar associerar till när vi hör orden ”thriller”...

Recension av Berätta inte för någon - Läs hela!

Diskussioner om Berätta inte för någon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Berätta inte för någon (183 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
helt ok
Groundhog Dave (Anmäl)   29/4 2017
När jag nu ser om den här drygt "8 år senare" har jag av ngn anledning lite lättare att köpa den ganska komplicerade berättelsen. Pausar för att koppla vissa namn som nämns... ja, vem var det nu ra... advokaten, just ja, osv. Jag höjer ett snäpp. 4!
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Ett franskt thriller-drama baserad på Harlan Cobens bestseller (ej läst av mig). Men filmen var en trevlig och harmonisk upplevelse med genomgående bra skådespeleri och ett bra regi och foto arbete.
Stygga-Vargen (Anmäl)   30/10 2016
Fransk film när den är som bäst!
fridenpaden (Anmäl)   2/5 2016
Krånglig jäkla röra. Onödigt krånglig. Ska de vara lika gamla i filmen eftersom det är tillbakablickar från när de var små? I verkligheten är det 15 års skillnad mellan skådespelarna - och det märks. Inte realistiskt. Inte vettigt. Inte bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Berätta inte för någon