Berättelsen om Beach Boys

Originaltitel: Summer Dreams: The Story of the Beach Boys
Regissör:Michael Switzer
Utgivningsår:1990

Om Berättelsen om Beach Boys :

Dramatisering av Beach Boys karriär.

Titel: Elvis
Titel: Sweetwater: Den sanna historien om en rockstjärna
Originaltitel: Sweetwater
Regissör: Lorraine Senna
År: 1999
Sweetwater: Den sanna historien om en rockstjärna

Bruce Greenwood, Greg Kean, Arlen Dean Snyder, Casey Sander, Bo Foxworth, Linda Dona, Laura Leigh Hughes, Michael Reid MacKay

Charles Rosin

Drama, Musikal

Recension Berättelsen om Beach Boys

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Under 90-talet och en liten bit in på 00-talet körde TV4 ett program som hette Sikta mot stjärnorna, där folk fick tävla i att imitera olika sångare. Det var ett av mina favoritprogram på den tiden och det skulle mycket till för att jag skulle missa det. Jag upptäckte faktiskt en hel del bra musik via det programmet och jag hoppas fortfarande att det ska dyka upp i rutan igen en vacker dag. Jag minns...

Recension av Berättelsen om Beach Boys - Läs hela!

Med i listor: Riktiga musiker
Diskussioner om Berättelsen om Beach Boys  (0 diskussioner)
Kommentarer om Berättelsen om Beach Boys (14 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Riktigt bra film med mycket bra musik! Skådespelarna gör ett väldigt bra jobb även om de inte direkt är några kopior av dem de ska föreställa - i några fall finns det vissa likheter men som sagt är de inga dubbelgångare. Men det finns inte mycket att klaga på, filmen är väldigt bra och intressant. En värdig Beach Boys-biografi!
Solidus (Anmäl)   24/8 2011
Finns inget direkt negativt att säga om filmen (däremot en hel del om DVD-utgåvan), utan problemet är att jag finner inte gruppen direkt speciellt intressanta. De hade sina drogproblem (som många andra artister) vilket tärde på familjerelationerna. Dock så tycker jag att filmen är lite väl snäll mot Beach Boys. Jag hade gärna sett mer av sex, droger och rock n roll. Mer smuts och ångest, helt enkelt. Godkänt.
jimmy ringo (Anmäl)   18/1 2010
Såg den för många år sedan, men minns att jag gillade den. En gripande berättelse.
snfpepo (Anmäl)   22/3 2009
Även fast skådespelarinsatser var mediokra så lyckades filmen få mig att känna obehag och rädsla för alla världens droger. På något sätt så avspeglades det fördärv som droger i många fall kan leda till på ett känsloladdat sätt. Att jag blev berörd kan visserligen haft litet med att göra att jag var något berusad när jag såg denna skapelse. Schysst musik hur som helst...
niklaseriksson (Anmäl)   9/5 2006
Tråkigt berättad.