Berättelsen om Pi

Originaltitel: Life of Pi
Regissör:Ang Lee
Utgivningsår:2012

Om Berättelsen om Pi:

Efter ett skeppsbrott befinner sig den 16-årige Pi som enda överlevande människa ombord på en livbåt mitt ute på Stilla havet. Livet på båten blir en kamp för överlevnad och dagar och nätter fyllda av spänning, hopp och förtvivlan. När räddningen till slut kommer är Pi den ende som kan återberätta historien om vad som egentligen hände därute, men frågan är om man någonsin kommer tro honom. Baserad på romanen "Life of Pi" av Yann Martel från år 2001.

Titel: Cast Away
Regissör: Joachim Rønning, Espen Sandberg
År: 2012
Genre: Drama, Action, Äventyr
Kon-Tiki

Suraj Sharma, Irrfan Khan, Rafe Spall, Adil Hussain, Tabu, Ayush Tandon, Gautam Belur, Ayan Khan, Mohd Abbas Khaleeli, Vibish Sivakumar, Gérard Depardieu, James Saito, Jun Naito, Andrea Di Stefano, Shravanthi Sainath

David Magee

Drama, Äventyr

USA, Taiwan, Storbritannien
Diskussioner om Berättelsen om Pi  (0 diskussioner)
Kommentarer om Berättelsen om Pi (355 st)
wiberga (Anmäl)   22:52 29/8
Var besviken när jag såg denna på bio minns jag, men efter en omtitt flera år senare måste jag konstatera att detta är en mycket enastående film. Det är en sådan handling som man inte riktigt kan förstå, men det gör ingenting för den är grymt vacker och jag kan inte låta bli att gråta vid vissa tider i filmen. Detta är definitivt en skröna och är man beredd på det och gillar snyggt foto är det här en film för dig :)
Rele (Anmäl)   19:20 17/7
En seg men ändå sevärd film. Jag ger en trea.
kryttan (Anmäl)   09:46 8/7
En makalöst snygg film med riktigt väl utnyttjad 3D och ljud i högsta klass. Berättandet är väldigt bra och det är spännande hela tiden. Det som drar ned betyget för mig, är den enligt mig helt onödiga religiösa röda tråden som går genom filmen, det blir bara fånigt tyvärr.
karlstadtös (Anmäl)   00:44 6/7
Gripande och intressant historia, snyggt gjord. Överraskade mig positivt, trots seg inledning.
yrkeschaufföre (Anmäl)   05:27 22/5
Jag såg om den och fattar inte mycket mer nu, men väldigt vacker.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Berättelsen om Pi