Berberian Sound Studio

Originaltitel: Berberian Sound Studio
Regissör:Peter Strickland
Utgivningsår:2012

Om Berberian Sound Studio:

Under 1970-talet skickas en brittisk ljudtekniker till Italien för att arbeta med ljudeffekterna till en ny skräckfilm. Uppdraget visar sig dock ha ett mardrömslikt intryck på hans psyke och tvingar honom att konfrontera sitt förflutna.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jordan Peele
År: 2017
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Get Out

Toby Jones, Tonia Sotiropoulou, Cosimo Fusco, Antonio Mancino, Fatma Mohamed, Salvatore Li Causi, Susanna Cappellaro, Hilda Péter, Chiara D'Anna, Eugenia Caruso

Peter Strickland

Drama, Thriller, Skräck

Storbritannien
Diskussioner om Berberian Sound Studio  (0 diskussioner)
Kommentarer om Berberian Sound Studio (32 st)
G-man (Anmäl)   24/7 2017
Bra skådespeleri. Toby Jones är perfekt i huvudrollen och tuffa, arty effekter uppe på det. Väldigt mycket Inland Empire över det hela vilket aldrig är fel. Kanske en aningens onyanserad skildring av italienare men filmen tjänade på det.
Redwood (Anmäl)   7/4 2017
Bra film. Lagom ruggig, kräver nog en omtitt.
Gordyal (Anmäl)   4/7 2016
En bit in i filmen tänkt jag att denna film enbart kan uppskattas av vänner av italiensk skräckfilm, nördiga filmnördar, audiofiler och/eller tekniknördar. Någon halvtimme senare reviderade jag min uppfattning - detta kan bara uppskattas fullt av den nya generationen semibegåvade prettos. Jisses! Att det är ganska snyggt och hyfsat välspelat spelar ingen roll - det är så fruktansvärt ansträngt. En "göra sig märkvärdig-film" för "göra sig märkvärdig-människor". (4+/15)
Engravadlax (Anmäl)   17/6 2016
Producenten Francesco behandlar också Gilderoy som skit. Det gör även regissören Santini, och receptionisten Elena. Om något så är det mycket Gilderoyhat. Misgilderoynt, rentav. I övrigt snygg, men helt meningslös film. Och skräck är det verkligen inte.
dexterde (Anmäl)   10/10 2015
Så jäkla bra film så bra att jag tog upp mobilen och laddade ner ett spel och började spela. Kunde ha blivit så mycket bättre film än vad det blev.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Berberian Sound Studio