Bergets grymma hemlighet

Originaltitel: La Montagna del dio cannibale
Regissör:Sergio Martino
Utgivningsår:1978

Om Bergets grymma hemlighet:

Susan åker till Nya Guinea för att leta efter sin försvunne man. Hon har en vän samt sin bror med sig. De beger sig in i djungeln... men de stöter på problem... kannibaler!

Titel: Cannibal Holocaust
Originaltitel: Apocalypse domani
Regissör: Antonio Margheriti
Genre: Action, Skräck
Cannibal Apocalypse

Ursula Andress, Stacy Keach, Claudio Cassinelli, Antonio Marsina, Franco Fantasia, Luigina Rocchi

Sergio Martino, Cesare Frugoni

Thriller, Äventyr, Skräck

The Mountain of the cannibal God, Primitive Desires, Prisoner of the Cannibal God, Slave of the Cannibal God

Italien
Med i listor: Kannibalfilmer, Video nasties
Diskussioner om Bergets grymma hemlighet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bergets grymma hemlighet (53 st)
EvilNed (Anmäl)   19/6 2018
Något missvisande anses den italienska kannibalcykeln vara en skräckgenre. Det är en feltolkning som skett genom att vi bedömer den utifrån de ramar vi har tillgängliga; där passar den bäst in i skräck. Men då det begav sig hade italienarna andra ramar och kannibalgenren är först och främst en utveckling av Mondo-genren. Det syns allra tydligast i Cannibal Holocaust och den tidiga Man from Deep River. Den här filmen ses bäst som en äventyrsfilm med inslag av mondo-sleaze. Som äventyrsfilm är den dessutom riktigt bra! Om än blodigare än vad genren brukar utlova.
Fläskkäft (Anmäl)   29/1 2015
Har aldrig varit speciellt intresserad av kannibalgenren. Klämde Cannibal Holocaust för flera år sedan och den var för brutal för min smak, mådde faktiskt dåligt några dagar efter den titten och sen dess har det inte blivit fler kannibaläventyr för mig. Bergets grymma hemlighet är väldigt mild jämfört med CH. Det dröjer innan vi når berget och på vägen dit bjuds det på lite äventyr med tät djungel, machetes och exotiska djur. Grymheterna mot djuren är bara smaklösa inslag och tillför inget. Eftersom vi snackar lågbudget är klippningen dålig och även regiarbetet. Ursula är sexig och vältrimmad samt över 40 men så fort hon öppnar truten blir det pinsamt. Mötet med köttätarna blir rätt segt och utdraget och det bjuds på omedveten komik i flera scener. Givetvis kommer de goda undan i slutet. =)
LTT86 (Anmäl)   17/11 2014
Jag har en stor problem här och det är Ursula Andress. Jag har inte set hur hon är i andra filmer och har ingen intressent att ta redan på det heller, men HERREGUD VAD DÅLIG SKÅDIS HON ÄR INFÖR MINA ÖGON!! Jag menar, hon får Sondra Locke verkar som en skicklig skådis och hon är en av dem värsta! Och dom extra karaktärerna var bara dumma i huvuden, ingen jag brydde mej om. Och vad tycker jag om resten av filmen? Don´t care. Sist vill jag bara säga att PETA kommer verkligen får det tufft tid mot den här filmen.
Korben_Dallas (Anmäl)   31/8 2014
Hög creed-faktor för alla skoningslösa djur-klipp och veladans fräsch fart i filmen då varje scen typ drev handling framåt.
AlbertSpica (Anmäl)   31/8 2014
Att det tar tid för kannibalerna att dyka upp gör fan ingenting då filmen har såpass bra tempo och att det händer något sevärt i varje scen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bergets grymma hemlighet