Berlin, I Love You

Originaltitel: Berlin, I Love You
Regissör:Dianna Agron, Peter Chelsom, Claus Clausen, Fernando Eimbcke, Justin Franklin, Dennis Gansel, Dani Levy, Daniel Lwowski, Stephanie Martin, Josef Rusnak, Til Schweiger, Massy Tadjedin
Utgivningsår:2019

Om Berlin, I Love You:

Turen har nu kommit till Berlin där tio berättelser om romantik utspelar sig i den tyska huvudstaden.

Rafaëlle Cohen, Robert Stadlober, Keira Knightley, Helen Mirren, Jim Sturgess, Charlotte Le Bon, Katja Riemann, Toni Garrn, Mickey Rourke, Emily Beecham, Veronica Ferres, Lili Gattyán, Jenna Dewan, Luke Wilson, Dianna Agron, Sibel Kekilli, Iwan Rheon

Fernando Eimbcke, Dennis Gansel, Neil LaBute, Dani Levy, Rebecca Rahn, Edda Reiser, Massy Tadjedin, David Vernon

Drama, Romantik

Tyskland
Diskussioner om Berlin, I Love You  (0 diskussioner)
Kommentarer om Berlin, I Love You (1 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   04:06 17/5
De blir bara sämre och sämre de här filmerna, och man kan undra varför de fortsätter göra dem, det känns som att jag är den enda i hela världen som fortfarande ser dem. Det är sannerligen inget intressant gäng regissörer man har samlat ihop denna gång, känslan är snarare att det var öppen anmälan. Dock intressant att en film med olika regissörer ändå har en så konsekvent ton och att filmens problem löper som en röd tråd genom alla delar. Det är banalt som satan, och dialogen är genomgående usel. Allra sämst är den pinsamma sekvensen i tvättomaten. Intressantast är nog delen med Mickey Rourke, mest för att det är svårt att förstå hur de tänkte där, och för att den inte alls passar in. Berlin som spelplats tar man knappast tillvara på heller, och det mesta hade kunnat flyttats rakt av till en annan stad. Harmlös underhållning är det bästa man kan hoppas få ut av detta