Berlin Syndrome

Originaltitel: Berlin Syndrome
Regissör:Cate Shortland
Utgivningsår:2017

Om Berlin Syndrome:

En passionerad semesterromans tar en oväntad och obehaglig vändning när en australisk fotograf vaknar upp en morgon i Berlin, oförmögen att lämna lägenheten.

Titel: Room
Regissör: Liliana Cavani
År: 1974
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
Nattportieren

Teresa Palmer, Max Riemelt, Matthias Habich, Emma Bading, Elmira Bahrami, Christoph Franken, Lucie Aron, Nassim Avat, Malin Steffen, Thuso Lekwape, Morgane Ferru, Lara Marie Müller, Matthias Russel, Mascha Wolf, Viktor Baschmakov, Nadine Peschel

Shaun Grant

Drama, Thriller

Australien
Diskussioner om Berlin Syndrome  (0 diskussioner)
Kommentarer om Berlin Syndrome (7 st)
Ghostface (Anmäl)   00:54 19/9
Utdragen och aningen upprepande som hade mått bra utav några omskrivningar i manus.
Sture Stenhög (Anmäl)   03:08 17/6
Jag antar att det här är den oromantiska versionen av Before Sunrise. Det som de verkar vilja göra med den här filmen kunde onekligen ha varit intresshelt övertygande. De törs heller aldrig gräva sig ner så djupt i den som hade varit önskvärt, och filmen har ett ängsligt behov av att det måste hända lite spännande grejer då och då. Det gör att allt känns blaskigt och ofokuserat, den hade behövt bestämma sig för om den vill vara en thriller eller ett drama. Det finns dessutom ett flertal detaljer som gör det lite svårt att köpa scenariot. Direkt inkompetent blir det dock aldrig, det är en helt okej film baserad på en ofärdig idé
TURGUT (Anmäl)   10:37 6/2
Annorlunda thriller med bra nerv mellan varven, riktigt jobbig emellanåt.
Bumbi78 (Anmäl)   22:44 29/1
Marknadsförs som skräck, men detta är en thriller rakt av. Otäckt stundtals, men lite lång och utdragen.
Pyong (Anmäl)   24/9 2017
Jag uppskattar vad de vill åstadkomma med filmen och skådespelarna gör ett hyfsat bra jobb, men storyn håller inte, dialogerna känns overkliga och kemin mellan skådespelarna saknas fullkomligt. Idéen var bra men de lyckades inte med manuset vilket tog all must ur filmen, tyvärr.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Berlin Syndrome