Betyg idag: 1 656 Besökare idag: 5 257

Originaltitel: The Rescuers Down Under
Regissör:Mike Gabriel, Hendel Butoy
Utgivningsår:1990

Om Bernard och Bianca i Australien:

När den australiensiske pojken Cody försöker rädda en magnifik örn från fångenskap blir han själv ett byte i klorna på en hänsynslös tjuvskytt. Än en gång får våra två modiga möss Bernard och Bianca rycka ut till undsättning. På ryggen av en albatross tar de sig över Stilla havet till Australiens otämjda vildmark. I denna främmande värld väntar okända faror, illasinnade reptiler och rastlösa infödingar. Men också en liten pojke som befinner sig i stor fara. Kommer våra två hjältar hinna fram i tid?

Titel: Mästerdetektiven Basil Mus
Regissör: Simon Wells
År: 1995
Genre: Familjefilm, Äventyr
Balto

Bob Newhart (röst), Eva Gabor (röst), John Candy (röst), Tristan Rogers (röst), Adam Ryen (röst), George C Scott (röst), Douglas Seale (röst), Frank Welker (röst), Bernard Fox (röst), Peter Firth (röst)

Margery Sharp, Joe Ranft, Karey Kirkpatrick, Byron Simpson, Jim Cox

Animerad, Familjefilm

Bernard & Bianca i Australien

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Bernard och Bianca i Australien  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bernard och Bianca i Australien (165 st)
Sarakin76 (Anmäl)   19:02 5/7
Musikken minte meg om en storfilm. Får en meget snill 3-.
wasteoftime (Anmäl)   00:46 19/4
Hmm, jag hade lite förväntningar på den här ändå, eftersom att jag hade ganska goda minnen ifrån barndomen, men det var ganska tråkigt och ointressant. Och nästan lika rörigt som ettan. Det är väl dock lite bättre. 0,1 på SH-skalan.
peu-depeu (Anmäl)   26/9 2015
Den känns väldigt oigenomtänkt. Ungen har ingen pappa, men det får aldrig någon betydelse. Ungen hotar med skogsvaktarn, men han får aldrig heller någon betydelse. Filmen är bara fylld med klyschor och stereotyper. Det filmen inte är fylld av är Bernard och Bianca, som knappt är med i sin egen film. Den här är ljusår ifrån första filmen.
KyLLo (Anmäl)   18/11 2013
För rörig på typiskt uppföljarvis. Föredrar originalet från 1977.
Djason (Anmäl)   26/7 2013
Kommer ihåh att jag blev rädd i början när kamran går fort över vidderna i Australien. Älskade denna som ung men som äldre är den inte lika vass men fortfarande är den en teckand film som håller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bernard och Bianca i Australien