Bert - den siste oskulden

Originaltitel: Bert - den siste oskulden
Regissör:Tomas Alfredson
Utgivningsår:1995

Om Bert - den siste oskulden:

Första och hittills enda filmen om Bert Ljung. Här riktas hans hormonstinna uppmärksamhet mot den nyinflyttade Victoria, men hon verkar mer intresserad av Carl-Philip. Någonting måste göras åt saken.

Titel: Sunes sommar
Regissör: Håkan Wennberg
År: 1990
Film nr.: 1920
Kurt Olsson - filmen om mitt liv som mej själv

Ing-Marie Carlsson, Ewa Fröling, Oliver Loftéen, Jakob Eklund, Martin Lindqvist, Johan Ulveson, Cajsa-Lisa Ejemyr, Yvonne Lombard, Allan Svensson, Martin Andersson, Povel Ramel, Marie Göranzon, Petter Fryklund-Borg, Sara Dawn Finer, Lars Berghagen

Tomas Tivemark, Sören Olsson, Michael Hjorth, Anders Jacobsson (I)

Komedi, Familjefilm

Sverige

Recension Bert - den siste oskulden

- Sunnan sätter betyg 5 och skriver:
Det här är en värld där allt är konstgjort, främmande och sjukt. Att vara ung, kåt och limerent. Memer, slogans och jinglar susar genom luften. Klara färger på dagen och nattsvart mörker i regnet. En frånvarande, hånfull Gud.

Recension av Bert - den siste oskulden - Läs hela!

Diskussioner om Bert - den siste oskulden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bert - den siste oskulden (323 st)
Ful_fisk (Anmäl)   8/9 2018
Riktigt underskattad ungdomsfilm som kanske inte når till TV-seriens hejdlösa höjder, men som samtidigt är djupare och mörkare än sin föregångare. Huvudstoryn är väl egentligen lite standard lovestory, men huvudpoängen är nice, speciellt med intervju-sekvenserna av de vuxna karaktärerna, som verkligen ger mycket till helheten och stärker intrycket om hur övereklamerad oskuldshetsen är. Lysande cast och makalösa scenerier också. Tomas Alfredsson skapar i vissa scener rena filmiska konstverk. Bör verkligen inte missas!
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
klassiker
Rai (Anmäl)   21/9 2017
Nop, tycker inte om den här filmen, snubben som spelar Bert är sämre än sämst!!! ett svag plus Cajsa-Lisa Ejemyr, som är så jäkla snygg i filmen!!
Ghostface (Anmäl)   23/1 2017
Rolig surrealism men mycket som försvinner i en film så därför gör detta sig bättre i tv-format.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Även om böckerna och TV-serien är bättre så tycker jag att man lyckats göra en väldigt bra och rolig Bert-film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bert - den siste oskulden