Besatt

Originaltitel: Besat
Regissör:Anders Rønnow Klarlund
Utgivningsår:1999

Om Besatt:

En okänd man tas in på sjukhus i Köpenhamn och dör snart av ett mystiskt virus. Den unge läkaren Sören bestämmer sig för att undersöka saken närmare. Tillsammans med flickvännen Sarah spårar han mannen tillbaka till Rumänien. Samtidigt dyker en ockult astrolog upp med vad som förefaller vara galna undergångsprofetior, eller är de inte så galna?

Udo Kier, Ole Ernst, Ole Lemmeke, Niels Anders Thorn, Kirsti Eline Torhaug, Nikolaj Lie Kaas, Jesper Langberg, Valentin Popescu, Claudiu Istodor, Bjarne Henriksen, Malene Christian, Preben Friis, Iben Hjejle

Ola Saltin, Anders Rønnow Klarlund

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Skräck

Danmark, Rumänien
Diskussioner om Besatt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Besatt (1 st)
Gordyal (Anmäl)   17/12 2012
"Jag har en lysande idé! Nu när Iben Hjejle är klar, så låter vi henne få en halvliten biroll. Och istället för att ta in någon annan av de dussintals världsskådespelerskor i Danmark, så ger vi huvudrollen till en skitkass svenska istället." "Ja, vilken bra idé!" Rätt så medioker skräck-thriller, med en lysande Udo. (6+/15)