Besättningen på Challenger

Originaltitel: Challenger
Regissör:Glenn Jordan
Utgivningsår:1990

Om Besättningen på Challenger:

Filmatisering om rymdfärjan Challenger och dess besättning, som förolyckades kort efter avfärd den 28:e januari 1986.

Karen Allen, Barry Bostwick, Richard Jenkins, Brian Kerwin, Joe Morton, Keone Young, Raye Birk, Angela Bassett, Elizabeth Kemp, Lane Smith, Peter Boyle, Julie Fulton, James Monroe Black, Jeanne Mori

George Englund

Drama

Diskussioner om Besättningen på Challenger  (0 diskussioner)
Kommentarer om Besättningen på Challenger (2 st)
jonbo (Anmäl)   3/12 2016
Tv-filmer blir sällan mer än så här, särskilt inte när de bygger på verkliga händelser - det är som att de krampartat måste berätta allt straight och utan konstnärliga friheter.
karhu81 (Anmäl)   9/7 2009
Mycket ojämn historia. Delarna om besättningen känns onaturliga och forcerade, medans delarna om säkerheten känns betydligt mer intressanta. Det märks att det är en tv-film och att den är gjort väldigt nära inpå olyckan.