Besökarna

Originaltitel: The Visitors
Regissör:Elia Kazan
Utgivningsår:1972

Om Besökarna:

Bill, Martha och deras lilla son Hal spenderar vintern i en mysig stuga när de plötsligt får besök av Bills gamla Vietnam-polare; de var i samma pluton och dessutom hamnade de på motsatta sidor i en krigsrätt.

Titel: Straw Dogs

James Woods, Steve Railsback, Patrick McVey, Patricia Joyce, Chico Martínez

Chris Kazan

Drama, Kriminalare, Thriller

Filmnummer: 19354
Diskussioner om Besökarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Besökarna (6 st)
Gordyal (Anmäl)   3/3 2018
Våld och hot om våld ersätts av besvärande pauser och tystnad som känns i magen. Upplägget och idén är fullkomligt lysande, men det hela är lite för klumpigt utfört. Karaktärerna är schablonsmässiga och rätt så platta, och vägen fram till målet är lite väl tydligt utstakad. Men skådespelet är bra och filmen har inga svackor eller onödiga transportsträckor. En ganska bra film. (8-/15)
jonbo (Anmäl)   29/5 2016
Dystert kammarspel med en bra Railsback, som tyvärr sedan fastnade i b-träsket.
Sznax (Anmäl)   2/11 2014
Udda Kazan där skådespelarna tar mycket mindre plats än vad de brukar. Manuset håller nästan hela vägen men slutet är kluvet, var det bra eller inte. Gillar hur äktenskapet skildras med små effektiva medel. Betyg 6.0
Grillo (Anmäl)   27/3 2012
Rätt händelselös egentligen men ändå obehaglig. Fadern var nog en av de mest osympatiska figurer, utan att vara direkt onda, som jag nånsin sett i en film...
Bomkia (Anmäl)   24/8 2005
Uj, ganska hårt och filmat på ett naturtroget sätt. Särskilt fadern var intressant i hur han uppförde sig. Men det saknas nåt, det bara glider på fram till slutet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Besökarna