Best in Show

Originaltitel: Best in Show
Regissör:Christopher Guest
Utgivningsår:2000

Om Best in Show:

Ägarna av fem showhundar siktar mot Mayflower Kennel Club Dog Show. Ett filmteam intervjuar dem när de förbereder sig, anländer till hotellet och tävlar. Från Florida kommer kvinnan Fleck som hela tiden springer in i gamla älskare. En stum gammal man och hans bystiga troféfru har med sig en prisvinnande pudel. Från North Carolina kommer en kille som vill bli buktalare och från Tribeca kommer två homosexuella män. Hundshowen tar fram essensen hos hundägarna. Vem kommer att vara "best in show"?
Se filmen på Netflix

Regissör: Debbie Isitt
År: 2006
Genre: Komedi, Romantik
Confetti

Catherine O'Hara, Jay Brazeau, Michael Hitchcock, Parker Posey, Christopher Guest, Bob Balaban, Fred Willard, Jane Lynch, Eugene Levy, Michael McKean, John Michael Higgins, Jennifer Coolidge, Larry Miller, Ed Begley Jr, Jim Piddock

Eugene Levy, Christopher Guest

Komedi

Med i listor: Mokumentärer
Diskussioner om Best in Show  (0 diskussioner)
Kommentarer om Best in Show (87 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   12/5 2017
Fred Willard är rolig som vanligt. Vissa skämt dras lite väl långt, ett resultat av den improviserade dialogen/monologerna, får man förmoda. Klart sevärd!
Kayuzuzu (Anmäl)   29/8 2016
Rolig och lättsam men inget mästerverk. Bra skådespelare.
Afflicter (Anmäl)   12/8 2015
Vissa skådespelare är så mycket bättre när de får arbeta med Christopher Guest. Eugene Levy är definitivt en av dem. Det här är en riktigt skön komedi med en perfekt referens till Spinal Tap och en kommentator som är totalt malplacerad.
haajen (Anmäl)   7/8 2015
Inte helt jämnt men när det funkar så funkar det helt outstanding, Coolidge är best in show!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Best in Show