Betty tur och retur

Originaltitel: Nurse Betty
Regissör:Neil LaBute
Utgivningsår:2000

Om Betty tur och retur:

Betty jobbar som servitris i hålan Fair Oaks i Kansas, men drömmer om att bli sjuksköterska, gärna på sjukhuset där hennes favorit-TV-såpa, "A Reason To Love", utspelar sig. Efter en chockartad upplevelse i hemmet, brister Bettys verklighetsuppfattning, och hon bestämmer sig för att åka till Kalifornien och återuppta kontakten med sin ungdoms kärlek, Dr. Ravell, en man som inte existerar annat än i "A Reason To Love".

Titel: Krama mig
Regissör: Paul Schrader
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
The Walker

Morgan Freeman, Aaron Eckhart, Renée Zellweger, Greg Kinnear, Chris Rock, Pruitt Taylor Vince, Susan Barnes, Elizabeth Mitchell, Allison Janney, Crispin Glover, Harriet Sansom Harris, Tia Texada, Kathleen Wilhoite, Lee Sung-hi, Laird Macintosh

James Flamberg, John C Richards

Komedi, Kriminalare, Romantik, Thriller

Tyskland, USA

Recension Betty tur och retur

- Kiril sätter betyg 4 och skriver:
Betty är en typisk ”white trash woman”. I den lilla håla i Kansas som hon bor i, arbetar hon som en lågavlönad servitris. Inspirerad av tv såpan som hon regelbundet följer, längtar hon efter att bli sjuksköterska. En dröm hennes bilhandlare till make förbjuder henne att genomföra. När Betty bevittnar mordet på maken som försökt blåsa någon på ett par kilo kokain, hamnar hon i ett traumatillstånd...

Recension av Betty tur och retur - Läs hela!

Diskussioner om Betty tur och retur  (0 diskussioner)
Kommentarer om Betty tur och retur (177 st)
Rai (Anmäl)   4/8 2018
Riktigt jobbig film att se!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/10 2016
Seg och tråkig. Man sugs aldrig in i handlingen ordentligt och karaktärerna känns hämtade från en såpopera av lågbudgetsorten. En av de sämre filmerna Renée Zellweger medverkat i.
Barneyk (Anmäl)   12/6 2016
Lite udda och speciell ton i den här filmen. Smått underhållande och trevlig. Ganska fin och man blir påmind om vilken stark utstrålning Zellweger har i sina bästa stunder. En lite snäll trea.
Krille80 (Anmäl)   10/11 2014
Rolig film som innehåller plötsliga utbrott i våld. Något som inte förekommer ofta. En udda film med lite skumma vändningar här och där, men det funkar tycker jag. Stundtals tragisk film, oftare kul satir.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Betty tur och retur