Beyond Borders

Originaltitel: Beyond Borders
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2003

Om Beyond Borders:

Amerikanskan Sarah Jordan är gift med en välbärgad engelsman och arbetar på ett konstgalleri. Hon bestämmer sig för att göra något mer meningsfullt med sitt liv och reser till ett flyktingläger i Afrika som står inför en svältkatastrof. Där träffar hon den hängivne läkaren Nick Callahan som vigt sitt liv åt att rädda människors liv på katastrofplatser i olika delar av världen. Deras möte förändrar hennes liv för evigt.

Titel: Blood Diamond
Regissör: Richard LaGravenese
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare
Freedom Writers

Angelina Jolie, Clive Owen, Linus Roache, Teri Polo, Noah Emmerich, Yorick van Wageningen, Timothy West, Kate Trotter, Jonathan Higgins

Caspian Tredwell-Owen

Drama, Romantik, Krig

Recension Beyond Borders

- Mara Jade sätter betyg 4 och skriver:
Det är alltför sällan tycker jag som man får se filmer som inte förskönar elände eller som försöker ha ett budskap som verkligen betyder någonting. Oftas känns det som det bara produceras en massa popcorn filmer, goda för stunden men absolut inget man blir mätt av. Men då och då ser man en film som faktiskt lyckas beröra en. Beyond Borders är en sådan film. Från att ha levt ett rätt behagligt liv,...

Recension av Beyond Borders - Läs hela!

Diskussioner om Beyond Borders  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beyond Borders (140 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/11 2016
Snark i kubik!
mazquara (Anmäl)   18/7 2015
gillade inledningen men sen tappar filmen fokus och kärlekshistorien känns aldrig övertygande...
Cloudane (Anmäl)   28/6 2015
Stark första halva, men tappar dessvärre under andra. Här fanns stor potential att beröra, men filmen tappar mig när fokus riktas mot en klyschig och omotiverad kärlekshistoria i slutet. Trist.
Krille80 (Anmäl)   7/12 2014
Det jag tar med mig från denna film är dels att Clive Owen återigen visar att han troligtvis är den bäste manliga skådis i Hollywood. Sedan är det väldigt trevligt att Angelina Jolie får visa att hon är en riktig skådis. Scenen med barnet och handgranaten hänger också kvar i minnet. I övrigt föll detta inte mig i smaken men det är godkänt. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beyond Borders