Beyond the Law

Originaltitel: Al di là della legge
Regissör:Giorgio Stegani
Utgivningsår:1968

Om Beyond the Law:

En skurk bestämmer sig för att sadla om och bli en goding. Men när han utnämns sheriff känner han sig kluven mellan ont och gott: ska han rädda en kvinna som hålls gisslan av skurkar eller ska han fly med en last av silver värd tusentals dollar?

Lee Van Cleef, Antonio Sabato, Gordon Mitchell, Lionel Stander, Bud Spencer, Graziella Granata, Herbert Fux, Gordon Mitchell

Fernando Di Leo, Mino Roli

Western

Bloodsilver, The Good Die First

Italien, Västtyskland
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Beyond the Law  (0 diskussioner)
Kommentarer om Beyond the Law (4 st)
dudson (Anmäl)   25/7 2018
Cleef är as bra & hög energi. Filmen är för lång samt segar fast alldeles för tidigt. Är den sista halvtimmen den köttar loss på riktigt!) .Skurken är filmens höjdpunkt. Snacka om badas med sin dracula cape o sadistiska smile) Sen den konstant spottande prästen. haha vilket orginal. Cleef med en cigg i käfften i shootout dueller. heehee. Respect"
Raggarn (Anmäl)   4/6 2017
Den är bra. Börjar som en tjo och tjim-western, men blir allt mer seriös och hård ju längre den lider. Gordon Mitchel är ett riktigt jävla badass som inte drar sig för att avrätta kvinnor och barn. Hans grin går inte av för hackor. Van Cleef är sedvanligt suverän och det finns väl ingen som ser hårdare ut med en cigarill i mungipan. Karln är troligtvis född med en cigg i munnen. Han fimpar inte ens i den mest våldsamma gunfight. Vi får även se en skägglös Bud Spencer som indikerar att även han troligtvis varit ung en gång. Sabato är även han bra, en lite bortglömd stjärna i spaghetti-finrummet. Musiken är även den rätt bra även om den är något nedtonad i jämförelse med många andra spaghettis från den här tiden. Tyvärr känns den alldeles för lång och den står och trampar i mitten. Mot slutet blir det dock mer fart och pangpang
Bond26 (Anmäl)   22/2 2007
Hyffsad bra western! men filmen saknar lite av de äventyrliga, men bra skådespel av Van Cleef och Sabato! Filmen är kult att man får se Bud Spencer utan skägg och mustach, och han varken slåss eller skjuter i filmen!
Andy_B (Anmäl)   9/2 2005
nja...det här var inget speciellt...